Situació 1: Definició d’objectius i continguts
De la Competència específica 2 i 5 de Llengua catalana i literatura del Decret 175/2022:
Criteri d’avaluació:
2.1 Comprendre el sentit global, l’estructura, la informació més rellevant en funció de les necessitats comunicatives i la intenció de l’emissor, de textos orals i multimodals de certa complexitat de diferents àmbits, analitzant la interacció entre els diferents codis.
5.2 Incorporar procediments per enriquir els textos tenint en compte aspectes discursius, lingüístics i d’estil, amb precisió lèxica i correcció ortogràfica i gramatical.
Sabers (gèneres discursius i procesos):
– Detecció, anàlisi i ús de gèneres discursius de l’àmbit personal (conversa, amb especial atenció als actes de parla que amenacen la imatge de l’interlocutor (la discrepància, la queixa, l’ordre, la reprovació); educatiu de caràcter expositiu i argumentatiu, d’acord amb les propietats textuals (adequació, coherència, cohesió i correcció), i social, parant especial atenció a les xarxes socials i mitjans de comunicació; respecte a l’etiqueta digital; avaluació de riscos de desinformació, manipulació i vulneració de la privacitat a la xarxa. Anàlisi de la imatge i elements paratextuals dels textos icònics, verbals i multimodals.
– Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal. en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
Situació 2: Avaluació i Selecció de Recursos
Al llarg de la meva experiència docent i com a usuari dels llibres de text tradicionals hi ha força insistència en els textos explicatius, narratius i fins i tot descriptius. En el cas dels textos predictius acostuma a haver-hi poca presència i no hi ha massa reflexió en els mecanismes lingüístics característics d’aquest gènere discursiu, per la qual cosa m’he animat a crear un recurs propi en la plataforma de codi obert Exelearning.
Situació 3: Modificacions i creació de seqüència d’aprenentatge
SÍNTESI: Aquesta seqüència d’ensenyament-aprenentatge està dissenyada per cinc sessions:
- Exposició i socialització de teoria d’aquest EXE Learning: secció de Horòscop pronòstics del temps. Grup-classe
- VideoQuExt (test autoavaluatiu oral). Treball individual.
- Redacció d’esborrany de text predictiu: Com serien les teves vacances ideals, Treball individual.
- Reescriptura de l’esborrrany després de retroacció del professor. Rúbrica avaluació formativa. Treball individual.
- Escriptura versió definitiva. Rúbrica avaluació formadora. Coavaluació i autoavaluació. Treball individual.

Imatge 3. Publicació al Classroom
Situació 4: Mesures de Seguretat i Col·laboració
Com que no encara no he rebut una resposta de la bústia de la Coordinació digital del centre (parlem de claustre de 67 professors i pràcticament no hi podem realitzar cap consulta que no sigui per aquesta via) em sembla que em conformaré amb la compartició via NUS i deixaré el fitxer comprimit (SCORM 2.0) en l’espai de la tasca assignada de la nostra aula virtual. En tots els casos on he intervingut digitalment he deixat clar que la meva creació està sota el suport de CC BY-NC-SA 4.0 Deed- Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Situació 5: Desplegament del Recurs
Per experiències prèvies també sé per l’equip directiu que qualsevol recurs generat a l’aula (sigui d’anàlisi didàctic o mostra d’evidències pedagògiques) no pot ser penjat al web del centre perquè només hi ha espai per fites socials dins del centre i externes com visites, excursions, viatges o premis; és a dir, no hi ha una secció de recursos docents oberts a la comunitat estudiantil ni al professorat, ni tampoc un espai per compartir experiències docents o projectes creats directament pel professorat. Per deixar evidència faig una captura de pantalla del fitxer dins del meu escriptori en format SCORM (vegeu Imatge 4) del recurs propi creat per mi en EXELearning

Imatge 4. Fitxer dins del meu escriptori en format SCORM
Portafolis docent de l’Elias Martí sota llicència CC BY-NC-SA 4.0
Deixa un comentari