He triat una activitat inicial, de activació de coneixements que es diu Què podem fer aquesta Festa Major de Corró d’Avall?
La idea és que els alumnes es reparteixin les activitats del programa de la Festa Major de Corró per dies (4 grups, 1 per dia) i crein un Kahoot per posar a prova als seus companys i companyes: https://festamajorcorrodavall.cat/wp-content/uploads/agenda-actes/fmcorrodavall24.pdf?utm_source=banner-web&utm_medium=pdf&utm_campaign=fmcorro2024
- Identificació de les necessitats d’inclusió:
Cal dir que aquesta tasca és una Mesura de Suport Universal (MISU) però s’adreça concretament a un alumne amb Síndrome de Down, amb l’objectiu de que pugui treballar en equip, amb una eina que el pugui motivar, perquè el seu aprenentatge sigui més significatiu.
- Triar la Eina Digital:
L’Eina Digital triada és el Kahoot, ja que ens permet l’adaptació del ritme d’execució d’aquest alumne en concret, de manera que l’ajuda a treballar en equip, així com amb mestres de suport (Codocència).
La idea és basar-nos en el MIDE (Model Inclusiu Digital Educatiu) . D’aquesta manera podem arribar a una accessibilitat cognitiva real, una usabilitat per part de tot l’alumnat. Un bon exemple seria per exemple l’augment de temps per la resolució de les preguntes, així com que siguin clares i fàcils d’entendre.
Amb aquesta personalització de l’aprenentatge, donant accessibilitat a aquest material educatiu, incentivem a l’alumnat i a les seves famílies, per empoderar-los i que puguin donar el seu màxim potencial.
Deixa un comentari