Unitat didàctica: La funció comunicativa de l’art
Activitat de classe: dissenyar un cartell digital per a la diada del 25N.
Recursos digitals emprats per dur a terme l’activitat:
- per analitzar: Mindmeister
- per crear: Canva
Criteris d’avaluació:
- Identifica si un treball artístic té una funció comunicativa i sap quins elements ha d’incloure en les seves creacions perquè comuniquin idees.
- Sap què és un eslògan i el fa servir de forma adient a les seves intencions.
- Coneix i aplica diverses tècniques de dibuix/pintura i sap escollir la que més s’escaigui a les seves intencions creatives i comunicatives.
- Treballa en grup amb responsabilitat, eficàcia i compromís, duent a terme totes les activitats que li pertoquen i donant suport als companys en la consecució de l’objectiu del grup.
- Fa servir eines digitals per escanejar creacions plàstiques.
- Fa ús de Google Classroom per recopilar els seus treballs i compartir-los amb la professora.
- Fa servir Canva per crear cartells amb imatges, tipografia i elements gràfics.
- Utilitza Mindmeister i col·labora amb els seus companys en la creació de mapes mentals.
Instruments d’avaluació:
1. Avaluació diagnòstica:
qüestionari de Quizizz per valorar els coneixements previs dels alumnes sobre com identificar la intenció comunicativa d’una obra d’art.
2. Avaluació formativa:
- llista de verificació dels ítems imprescindibles que s’han d’incloure en el portafoli digital (amb Canva)
- rúbrica de coavaluació d’aspectes relacionats amb la Competència personal, social i d’aprendre a aprendre dels companys del mateix grup (Rubistar)
- portafoli digital (Google Classroom)
3. Avaluació sumativa:
- Producte final: cartell compartit mitjançant Google Classroom.
Deixa un comentari