Unitat didàctica: La funció comunicativa de l’art

Activitat de classe: dissenyar un cartell digital per a la diada del 25N.

Recursos digitals emprats per dur a terme l’activitat:

  • per analitzar: Mindmeister
  • per crear: Canva

Criteris d’avaluació:

  • Identifica si un treball artístic té una funció comunicativa i sap quins elements ha d’incloure en les seves creacions perquè comuniquin idees.
  • Sap què és un eslògan i el fa servir de forma adient a les seves intencions.
  • Coneix i aplica diverses tècniques de dibuix/pintura i sap escollir la que més s’escaigui a les seves intencions creatives i comunicatives.
  • Treballa en grup amb responsabilitat, eficàcia i compromís, duent a terme totes les activitats que li pertoquen i donant suport als companys en la consecució de l’objectiu del grup.
  • Fa servir eines digitals per escanejar creacions plàstiques.
  • Fa ús de Google Classroom per recopilar els seus treballs i compartir-los amb la professora.
  • Fa servir Canva per crear cartells amb imatges, tipografia i elements gràfics.
  • Utilitza Mindmeister i col·labora amb els seus companys en la creació de mapes mentals.

Instruments d’avaluació:

1.  Avaluació diagnòstica:

qüestionari de Quizizz per valorar els coneixements previs dels alumnes sobre com identificar la intenció comunicativa d’una obra d’art.

2. Avaluació formativa:

  • llista de verificació dels ítems imprescindibles que s’han d’incloure en el portafoli digital (amb Canva)
  • rúbrica de coavaluació d’aspectes relacionats amb la Competència personal, social i d’aprendre a aprendre dels companys del mateix grup (Rubistar)
  • portafoli digital (Google Classroom)

3. Avaluació sumativa:

  • Producte final: cartell compartit mitjançant Google Classroom.