Situació | Reptes comunicatius |
Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. | 1. No accés a Internet.
2. Analfabetisme (digital). Comunicar-se amb el tutor o la tutora de l’alumne pot ser un repte inassequible per a les famílies que no tenen la possibilitat de connectar-se a Internet, o que no saben fer servir el correu electrònic. Per descomptat, el fet de no saber escriure en cap llengua també seria un escull en la comunicació. |
Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants. |
1. Desconeixement de la llengua.
2. Programari no suportat pel dispositiu tecnològic. En aquest cas, no entendre la llengua que s’ha fet servir per transmetre el missatge pot causar que la família no entengui la finalitat de la votació, i, per tant, no hi participi. |
Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. |
1. Informació desorganitzada.
2. Impossibilitat de traduir els textos del lloc web. Si el web no té una organització lògica i intuïtiva és probable que als usuaris els passi desapercebuda informació rellevant o que hagin de dedicar massa estona buscant un contingut determinat, la qual cosa podria resultar en un ús cada vegada més limitat. El resultat seria semblant si les famílies tenen dificultats per entendre la llengua i no disposen de l’opció de traduir el contingut del web. |
Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. |
1. Manca de dispositius digitals.
2. Insuficiència d’amplada de banda. El repte que ha de superar la comunicació en aquest cas és que les famílies dels alumnes podrien no disposar d’ordinadors, tauletes, mòbils, etc. en el moment concret de la realització de la videoconferència. També s’hauria de tenir en compte que l’amplada de banda contractada permeti seguir la reunió sense interrupcions que n’impedeixin el seguiment. |
Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola. |
1. Fallada de so.
2. Gravació deficient d’imatges. Quan es tracta de vídeos, la comunicació es pot trencar si el so està distorsionat, contaminat o té un nivell massa baix. També s’ha de tenir en compte que una gravació d’imatges pot ometre informació en funció del seu enquadrament, o pot perdre qualitat si la il·luminació no és l’adequada en tot moment. |
Deixa un comentari