1. Contextualització:
Com cada any, els alumnes del segon curs d’ESO de l’Institut han d’organitzar una cursa atlètica amb motiu del Dia de l’Esport. Des de l’assignatura de Plàstica els hem proposat que en dissenyin un cartell divulgatiu per donar a conèixer aquest acte i per invitar a les famílies a unir-s’hi. Per tant, els joves necessiten generar el contingut amb la plataforma Canva i gestionar el seu entorn digital d’aprenentatge, ja que cal que comparteixin amb la professora el seu treball. De tots els cartells resultants el grup classe n’escollirà només un, que serà el definitiu.
2. Les competències digitals que treballarem mitjançant aquesta tasca són:
CD1. Fa cerques avançades a Internet atenent a criteris de validesa, qualitat, actualitat i fiabilitat, seleccionant-les de manera crítica i arxivant-les per recuperar, referenciar i reutilitzar aquestes recerques respecte a la propietat intel·lectual.
CD2. Gestiona i utilitza el seu propi entorn personal digital d’aprenentatge permanent per construir nou coneixement i crear continguts digitals, mitjançant estratègies de tractament de la informació i l’ús de diferents eines digitals, seleccionant i configurant la més adequada en funció de la tasca i de les seves necessitats en cada ocasió.
CD3. Participa, col·labora i interactua mitjançant eines o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació, gestionant de manera responsable les seves accions, presència i visibilitat a la xarxa i exercint una ciutadania digital activa, cívica i reflexiva.
3. Coneixements, habilitats i actituds que es posaran en pràctica:
– fer ús de cercadors web per buscar la imatge adient per al que volen comunicar.
– aplicar paràmetres de la cerca d’imatges referents a temàtica, resolució, drets d’imatge.
– dissenyar amb l’eina digital Canva.
-netiqueta: expressar-se amb correcció i coherència per comunicar-se en línia amb la professora.
4. El nivell d’aplicació requerit per aquesta tasca inclou:
– conèixer i aplicar nocions de disseny gràfic (tipografia, composició, psicologia del color)
– entendre els conceptes de resolució fotogràfica, imatge vectorial o imatge de mapa de bits, formats d’imatge (JPEG, PNG, TIFF)
– posar en pràctica habilitats de filtratge d’informació
– saber completar una tasca i enviar-l’hi a la docent mitjançant la plataforma Google Classroom.
5. Els coneixements tècnics necessaris, tant per als alumnes com per al docent, són molt fàcils d’adquirir, ja que fan referència, principalment, a les tasques de cerca d’informació. Pel que fa a l’ús de Canva, no es requereix cap preparació, perquè l’aplicació és molt intuïtiva per als usuaris.
Deixa un comentari