Es fa una proposta dirigida als alumnes de 2n de l’ESO per Ed. Visual i Plàstica amb la metodologia de la gamificació.
El projecte consisteix a realitzar com a element final un joc basta en els artistes avantguardistes més impostant. El joc està compost per diferents elements que faran els alumnes de forma independent. El projecte es divideix en diferents parts o activitats:

  • 1. SELECCIÓ DE L’ARTISTA I RECERCA D’INFORMACIÓ
    Els alumnes s’agrupen en grups de 4 o 5 (dependent del nombre d’alumnes però aconseguint un total de 6 grups). Cada grup ha d’escollir d’entre una llista d’artistes avantguardistes on és hi ha per exemple: Monet, Renoir, Much, Picasso o Dalí. Un cop triat l’artista (no es poden repetir) també hauran d’escollir entre un dels 6 colors els quals componen el trivial.
    Cada grup du a terme una recerca d’informació, biografia, característiques, moviment de l’artista, quadres més importants o curiositats de l’artista i la plasmarà a un foli.
    En aquesta activitat es fa servir la percepció, ja que els alumnes miren, llegeixen i descodifiquen les obres artístiques amb la intenció de recercar la màxima informació possible de l’artista escollit.
  • 2. REALITZACIÓ DE LES PREGUNTESDEL TRIVIAL
    Cada integrant del grup, fen servir una targeta del color del seu grup, ha de realitzar 3 qüestions curtes (una pregunta a cada targeta), fent servir tota la informació recopilada. A la part de darrere es posarà la resposta.
    Quan estiguin totes les preguntes fetes, cada grup entregarà al docent 12 targetes del mateix color amb preguntes de l’artista treballat al grup.
    En aquesta part de l’activitat es treballa la producció en l’elaboració de les targetes que es faran servir.
  • 3. POSEM EN CONTEXT
    Cada grup portaràa cap una petita exposició sobre el seu artista per tal de recordar i explicar al grup informació sobre l’artista que s’ha treballat. Això permetrà als altres alumnes tenir informació general dels artistes que s’han treballat.

Abans i durant l’exposició es treballa la percepció i la reflexió, ja que els alumnes comprenen i han analitzat la teoria del seu propi artista (vida, mètodes, tècnica…).

  • 4. COMENÇA EL JOC
    Fent servir un taulell de Trivial real i els objectes del trivial (formatgets, peces, fitxes) esdur a terme una partida de trivial real amb els grups. Es jugarà per equips i es faran servir les targetes que s’han creat. Hi haurà un grup guanyador.

A l’hora de jugar a un joc on l’alumne ha participat en una part important del resultat final, hi ha una part important de recapitulació on es reflexiona sobre el treball realitzat i els coneixements teòrics que s’han assolit.