A continuació es presenta una taula on s’exposen alguns dels reptes comunicatius que poden sorgir entre el centre i les famílies dels col·lectius més vulnerables. Cal tenir-los en compte per evitar la discriminació digital i de cara a la inclusió completa de tots els elements de l’entorn escolar (personal docent, PAS, alumnes i famílies).

TEMA REPTE 1 REPTE 2
Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora Les famílies amb diversitat lingüística i que no coneixen el català, poden tenir problemes per entendre les possibles comunicacions del centre que siguin en català. (Barrera lingüística). Poden existir famílies en situació d’analfabetisme. Famílies que no saben llegir i/o escriure, per tant, la comunicació per aquesta via es torna difícil i a vegades impossible.
Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants La bretxa digital pot impossibilitar de forma significativa una votació digital. Moltes famílies poden no entendre com s’accedeix al formulari de votació o com saber qui son els representants.  Si es tracta d’una votació digital, el desconeixement pot fer dubtar de si les votacions són anònimes i secretes. Alguns participants poden pensar que el seu vot es mostrarà de forma oberta, ja que ells no poden visualitzar la votació com un gest secret on tu poses un paper a una bustia de forma anònima.
Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten.  Si el web de l’escola no té una composició clara i organitzada, fent servir jerarquies, color i seccions, es pot tornar un embolic entendre on trobar cada cosa. Les famílies per desconeixement digital, per algun tipus de discapacitat visual o per falta de comprensió, poden tenir problemes per trobar la informació a la qual estan accedint.  Respecte a l’accés a internet, ens podem trobar que algunes famílies no tinguin accés a la web de forma normalitzada, per tant, serà difícil exposar informació a la pàgina web del centre de caràcter urgent. S’ha de tenir en compte que moltes famílies no entren de forma assídua i es poden perdre informació si només la plasmem a la web.
Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. Les famílies necessiten un dispositiu i accés al web per poder accedir a aquestes reunions. En el cas de que no disposin de les eines, no poden portar a terme aquest tipus de trobades. Així mateix, si no tenen una connectivitat adequada, poden no seguir el ritme de la reunió patint interferències i problemes de comunicació.  La impossibilitat d’entendre l’idioma pot portar a la falta d’entesa. En tractar-se de vídeo conferències, a vegades no és possible l’activació de subtítols simultanis, per tant, aquest problema que també es presenta de forma presencial, encara complica més la comunicació entre famílies.
Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola Dins dels components de les famílies, poden trobar-se en una situació de desconeixement de l’entorn digital, per tant, no saben com posar en funcionament un vídeo o fins i tot trobar la ruta per arribar.  Si algun component de la família té alguna discapacitat visual, auditiva o de baixa visió, pot ser un problema la visualització del vídeo si aquest no té possibilitat de fer-se gran, de subtitular o de modificar alguns aspectes per fer-lo adaptable a persones amb discapacitats concretes.