
La primera eina de retroacció digital pels alumnes és Corubrics.
Aquesta eina és un complement creat per avaluar mitjançant una rúbrica. Aquest medi permet la retroacció amb l’alumne en forma d’heteroavaluació i coavaluació.

Corubrics compleix els criteris de retroacció didàctics d’organització, de clarificació de l’objectiu i d’orientació a l’aprenentatge perquè, mitjançant la rúbrica es presenta un material que s’ajusta al temari treballat i a la vegada és clar i precís, ajudant a l’alumne en el seu aprenentatge, ja que comprenen la feina que han fet i com es correspon a la seva retroalimentació.
A més a més, respon als criteris ètics de justícia perquè és equitativa per tots els destinataris i els criteris tècnics de reutilització, perquè sempre es podrà fer servir mentre que es conservi la tipologia de l’exercici proposat.
La segona eina proposada per la retroacció digital és Mentimenter
Aquest recurs dona la possibilitat de fer qüestionaris, enquestes, preguntes i respostes entre altres opcions. En aquest cas es suggereix generar els anomenats núvols de paraules. Aquesta eina digital, permet als alumnes proposar paraules que donin sentit al seu projecte o que serveixin com a valoració o resum d’aquest. El sistema de Mentimeter Word Clouds, dona protagonisme a les paraules que més s’escriuen, creant així una visualització on es ressalten les respostes més freqüents i donant-nos dades dels nostres alumnes d’una forma gràfica i original.
Aquesta eina respon als criteris de retroacció digital didàctica de clarificació de l’objectiu i retroacció constructiva perquè és clara i se centra en els punts forts de l’activitat. A la mateixa vegada compleix els criteris ètics de privacitat (ja que les aportacions són anònimes) i els criteris tècnics de registre, pel fet que tot es queda representat a una infografia que a la vegada dona resposta al criteri tècnic d’estètica.

La tercera i darrera última eina de retroacció és edpuzzle.
Aquesta pàgina permet compartir vídeos interactius amb preguntes, imatges o anotacions. Permet crear vídeos o modificar els que ja existeixen. Ells poden ser avaluadors o avaluats.

Aquest medi de treball s’adapta als criteris de retroacció didàctics significatius, d’organització i d’orientació a l’aprenentatge, ja que es centra en el que es treballa i ho fa de forma ordenada i clara. A més, treballa criteris ètics de justícia i d’integritat, perquè tothom fa les mateixes proves.
Retroacció amb les famílies.
Per la comunicació amb les famílies es farà servir l’eina Dinantia.
Aquesta eina és un bon medi de retroacció entre famílies, docents, alumnes i centre. Aquesta eina facilita la comunicació asíncrona amb les famílies, però a més, disposa de funcions de notificacions i recordatoris, formularis, autoritzacions digitals, control d’assistència i algunes eines més que faciliten la comunicació entre els implicats.
Per una banda, aquesta eina respon al criteri ètic de privacitat, ja que és un mitjà de comunicació privada on només les persones afectades reben la informació, per tant, es garanteix la confidencialitat. També compleix criteris ètics de comunicació en tractar-se d’un medi multidireccional.
Per una altra banda, compleix criteris tècnics d’interactivitat, d’accessibilitat i focus.
Deixa un comentari