ACTIVITAT 1 – FEM FRASES CONDICIONALS

Aquesta activitat pertany a la matèria de llengua catalana a la unitat de temps verbal, el condicional.

Per practicar les oracions condicionals fem un concurs de tot el grup-classe utilitzant l’eina digital Kahoot. Pel desenvolupament d’aquesta activitat, els alumnes s’organitzaran en grups de tres o quatre infants. Cadascun dels grups disposarà d’una tauleta digital on hauran de respondre les preguntes. A més, disposarem de la pantalla de l’ordinador de l’aula on també tindrem els qüestionari obert per anar llegint les preguntes tots junts, deixarem un espai de temps per respondre i continuarem, així anirem tots a la vegada.

1. Enunciat i tasques a realitzar

Aquest material serveix per treballar les frases condicionals. Per utilitzar el Kahoot és necessari utilitzar dos dispositius electrònics. Els infants tindràn les tauletes i el/la mestra l’ordinador de l’aula.

Una vegada obert el Kahoot, ens apareixerà l’enunciat que correspon a l’inici d’una frase condicional. Per exemple: “Si tinc molta tos em prenc…” I els alumnes hauràn d’escollir la resposta correcta dins de les quatre opcions que ens dona. D’aquesta manera, entrarem en contacte amb les frases condicionals per primera vegada.

2.  Competències i objectius d’aprenentatge

La competencia específica de l’àrea és:

  • Reflexionar de forma guiada sobre el llenguatge i reconèixer i usar els repertoris lingüístics personals, a partir de processos de comprensió i producció de textos orals, escrits, utilitzant la terminologia elemental adequada, per iniciar-se en el desenvolupament de la consciència lingüística i millorar les destreses en la posada en pràctica d’aquests processos.

Els objectius d’aprenentatge són:

  • Disccriminar els diferents temps verbals
  • Formular oracions en temps verbal condicional
  • Millorar les produccions escrites, orals i multimodals
  • Conèixer l’eina Kahoot
  • Potenciar el treball col.laboratiu
  • Aprendre a utilitzar tauletas

3.  Recursos

Per obrir el Kahoot em de clicar al següent enllaç:

https://create.kahoot.it/share/frases-condicionals/e0606af0-0041-41b9-ab17-958f25cb0783

Per dur a terme aquesta activitat necessitarem tauletas i l’ordinador i pantalla de l’aula.

ACTIVITAT 1 – SUPER CONNECTOR

Aquesta activitat es divideix en dos apartats. Primerament, l’infant haurà de cercar i descobrir de manera autònoma quins connectors textuals tenim a la llengua catalana. Una vegada ha fet una cerca i ha descobert els diferents connectors, passem a la segona part de l’activitat que, es tracta d’un joc on em de trobar el connector correcte. Mitjançant una seqüència temporal establerta, l’infant ha d’escollir el connector adequat entre dues o tres opcions que proposa el genially.
En aquest cas, farem un primer nivell on aprenem els següents connectors: abans – al final – de sobte – després – en acabar – més tard – per acabar – per començar – però – perquè – primer – també –

1.  Competències i objectius d’aprenentatge

La competència específica de l’àrea és:

  • Cercar, seleccionar i contrastar informació procedent de diverses fonts, de forma planificada i de manera progressivament autònoma, avaluant la seva fiabilitat, reconeixent alguns riscos de manipulació i desinformació i adoptant un punt de vista personal i respectuós amb la propietat intel·lectual, per transformar aquesta informació en coneixement i comunicar-la de manera creativa.

Els objectius d’aprenentatge són:

  • Augmentar el coneixement de diferents tipus de connectors textuals.
  • Utilitzar els connectors per donar coherència a la narració de diferents seqüències temporals.
  • Cercar informació a diferents fonts

2.  Recursos

L’alumne haurà de disposar d’ordinador o tauleta a casa per tal de poder dur a terme l’activitat.

L’enllaç per fer el joc és el següent Genially:

https://view.genial.ly/63d92ab338616500115a117d/interactive-content-super-connectors-1r-nivell

 3. Recurs digital de contingut per poder consultar

Al classroom disposarà del següent document amb informació:

https://drive.google.com/file/d/1yLRvlCbH-e1qk556TqR-bjtECzKyAxrZ/view?usp=sharing

REFLEXIONS

Dissenyar activitats en format digital, tant a nivell grup a l’aula com de manera individual a casa, requereix tenir en compte diferents factors: els recursos i materials digitals dels que disposem així com els coneixements previs  digitals dels alumnes.

Fer una activitat digital a casa de manera individual comporta una dificultat afegida, es important tenir cura de la seguretat a internet i en el cas de menors que l’ús sigui supervisat per un adult. Moltes vegades, ens trobem families on els pares no poden acompanyar als seus fills per fer les diferents tasques proposades.

Per una altre banda, el recurs digital ens dona moltes possibilitats per poder fer diferents activitats motivadores i originals per als nostres alumnes.