Per tal d’informar i oferir retroacció i orientacions a l’alumnat sobre el procés d’aprenentatge, podem utilitzar:

  1. Mote: És una extensió de Chrome que permet inserir àudios en diferents eines de Google.  Afavoreix el feedback entre docent i alumnes. El docent pot tenir un registre dels àudios que ha fet, els pot reutilitzar i saber si l’infant l’ha escoltat.  Pel que fa als criteris didàctics atèn a: significació, organització, clarificació de l’ojectiu, retroacció constructiva i personalització. Quant als criteris étics fem referència a: Privacitat, justícia, integritat, comunicació i responsabilitat. Per últim, els criteris tècnics que atèn són: registre, reutilització i accesibilitat.
  2. Screencastify: És un programa de grabació de pantalla en el núvol que facilita el procès de retroacció.  Podem crear presentacions de pantalla dels treballs dels estudiants i grabar els comentaris sobre aquests.  Amb aquesta eina podem oferir retroaccions diferenciades i clares. Pel que fa als criteris didàctics atèn a: significació, organització, orientació a l’aprenentatge, clarificació de l’ojectiu, retroacció constructiva i personalització. Quant als criteris étics fem referència a: Privacitat, justícia, integritat, comunicació i responsabilitat. Per últim, els criteris tècnics que atèn són: registre, estètica, accessibilitat e interactivitat.
  3. Flipgrid: És una eina digital que afavoreix la retroacció dels mestres amb els seus alumnes. Podem afegir comentaris als vídeos i enviar retroaccions de text privades o en grup.  Pel que fa als criteris didàctics atèn a: significació, organització, orientació a l’aprenentatge, clarificació de l’ojectiu i retroacció constructiva. Quant als criteris étics fem referència a: Justícia, integritat, comunicació i responsabilitat. Per últim, els criteris tècnics que atèn són: registre, accessibilitat e interactivitat.

Per tal d’informar i oferir retroacció a les famílies podem utilitzar:

  1. Vocaroo: És una gravadora de veu web en línea que no requereix la creació d’un perfil d’usuari ni sistema d’inici de sessió, és fàcil i accessible per a tothom. Es poden fer gravacions i es comparteix l’enllaç a la plataforma de referència. Amb aquesra eina digital podem oferir retroaccions personalitzades en veu a les famílies.   Pel que fa als criteris didàctics atèn a: significació, organització, orientació a l’aprenentatge, retroacció regular i retroacció en temps real. Quant als criteris étics fem referència a: Privacitat, justícia, integritat, comunicació i responsabilitat. Per últim, els criteris tècnics que atèn són: registre, estètica, accessibilitat i interactivitat.