Els reptes comunicatius que poden tenir les famílies més vulnerables a les següents situacions són:
| Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora | 1. Ruptura comunicativa a causa de la llengua. Moltes famílies no tenen coneixements de la llengua vehicular escolar i això dificulta la comunicació.
2. Accès a internet. Hi han famílies que no es poden permetre tenir internet a casa i no poden accedir a les diferents comunicacions digitals. |
| Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants | 1. Falta de coneixements per votar a un representant a causa de la diferenciació cultural i/o política.
2. Manca de coneixements del funcionament de plataformes digital per votar. |
| Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. | 1. La barrera idiomàtica. Si la pàgina web nomès està en català dificulta que moltes famílies la puguin entendre i navegar correctament per la web.
2. Famílies amb discapacitats que tenen dificultats d’accès a la informació de la web a causa de la falta de imatges, la tipografía adequada… |
| Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares | 1. Manca de dispositius digitals.
2. Falta d’espais a casa on poder fer una reunió online amb altres famílies amb certa privacitat i sense soroll. |
| Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola | 1. Dificultats per entendre la festa de fi de curs a causa de les diferents tradicions culturals.
2. Manca de dispositius digitals adients per poder visualitzar i escolatr correctament el vídeo sense entrebancs i en un bon format. |
Deixa un comentari