• Quina situació d’ensenyament-aprenentatge heu seleccionat de la vostra programació? Contextualitzeu-la.

Aquest projecte globalitzador està pensat per dur a terme a 6é de primària.  Aquest és l’últim curs de primària i l’any vinent canvien d’escola i comencen una nova etapa, els infants es mostren il·lusionats i amb dubtes i nervis pel canvi, per aquest motiu al setembre aprofitem una conversa de classe per parlar del futur, de la nova etapa que ha d’arribar i sorgeix la pregunta de què volen ser de grans. A partir d’aquesta qüestió s’escolten comentaris i etiquetes del tipus “aquesta feina es de homes, aquesta altre és de dones”, i observem la inseguretat d’algunes nenes respecte el tema. Per aquest motiu decidim que és important abordar la perspectiva de gènere a l’aula i investigar el paper de les dones arreu del món, com em avançat i la lluita de les dones per una igualtat. Agafarem la nostra maleta viatgera i farem una volta al món descobrint les dones de diferents cultures i països que lluiten o han lluitat per la igualtat, tan actuals com del passat que han marcat la història i han trencat amb estereotips.

Decidim apoderar a totes les nenes de l’escola i conscienciar a tots i totes els/les alumnes amb una campanya publicitària de dones actuals que amb la seva professió han trencat barreres.

En aquest projecte globalitzador intervindran les àrees de valors, llengua, medi i l’artística. La portarem a terme durant els mesos de febrer i  març coincidint amb el dia de la dona.

  • Quina competència digital (o, si és el cas, quines competències digitals) de l’alumnat treballareu?

En aquesta situació d’aprenentatge treballarem les següents competències digitals:

CD1: Realitza cerques guiades a internet i fa ús d’estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d’informació rellevant, organització de dades…) amb una actitud crítica sobre els continguts obtinguts.

CD2: Crea, integra i reelabora continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic …) mitjançant l’ús de diferents eines digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autor dels continguts que reutilitza.

CD3: Participa en activitats i / o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura, amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.

 

  • Quins coneixements, habilitats o actituds sobre la competència digital de l’alumnat que heu triat entren en joc?

Es requereixen coneixements bàsics de cerca per internet així com de fonts d’informació fiables. Es necessari l’habilitat de redacció de continguts en format digital així com un nivell d’usuari a la plataforma canva per crear continguts.

  • Quin nivell d’aplicació requereix la pràctica?

Nivell bàsic

  • Quins requisits tècnics seran necessaris? Cal una selecció d’eines o aplicacions per a realitzar la pràctica? Quins coneixements tècnics sobre gestió de continguts i configuració d’eines cal tenir i/o desenvolupar per aquesta proposta didàctica?

Els requisists tècnics necessaris per dur a terme aquest projecte són ordinadors amb conexió a internet.

Les eines o aplicacions que farems servir són: google per la cerca d’informació i de fonts variades, així com Canva per la creació de un cartell publicitari i pixabay per poder descarregar imatges sense drets d’autor i poder fer-ne ús.

Per últim, els coneixements tècnics que cal tenir i/o desenvolupar són un bon ús dels ordinadors i d’internet amb cura i seguretat. Criteris de selecció d’informació i fonts fiables. Coneixements d’edició i creació de continguts amb imatges, interactius i actractius amb Canva, així com descarregar i fer difusió del material creat.