He escollit un video https://es.khanacademy.org/science/ap-college-environmental-science/x0b0e430a38ebd23f:atmospheric-pollution/x0b0e430a38ebd23f:reducing-air-pollution/v/reduction-of-air-pollutants

Llista de comprovacions

  1. Qualitat Tècnica:
    • El recurs és compatible amb els dispositius i el programari utilitzat a l’aula. []
    • És fàcil d’usar i intuïtiu. [Sí]
  2. Veracitat:
    • Les fonts d’informació són fiables. [Sí]
    • La informació és consistent amb altres fonts de prestigi? [Sí]
  3. Rellevància:
    • El recurs està alineat amb els objectius del currículum. [Sí]
    • És adequat per al nivell educatiu de l’alumnat. . [Sí]
  4. Protecció i Gestió:
    • El recurs respecta els drets d’autor? [Sí]
    • Es pot catalogar i posar a disposició de manera segura en entorns educatius? [Sí]

Taula d’avaluació

Recurs Qualitat Tècnica Veracitat Rellevància Protecció i Gestió
Vídeo reducció p [Sí] [Sí] [Sí]
Descripció El vídeo té bona qualitat d’imatge i so, amb explicacions clares i gràfics senzills.. La informació prové de Khan Academy, una font educativa fiable i reconeguda És útil per treballar conceptes de contaminació atmosfèrica en ciències ambientals. Els drets d’autor estan gestionats per Khan Academy, que en permet l’ús educatiu segons les seves condicions.

Informe final

He triat el vídeo “Reducció de contaminants atmosfèrics” de Khan Academy perquè és una font fiable que explica de manera clara i visual diferents estratègies per reduir la contaminació de l’aire. Compleix els criteris de la llista de comprovació: té bona qualitat tècnica amb imatges i so clars, la informació és veraç perquè prové d’una plataforma educativa reconeguda, és rellevant per a l’aprenentatge de ciències ambientals i els drets d’autor estan correctament gestionats per Khan Academy, que en permet l’ús educatiu.

En un context educatiu, aquest recurs es pot utilitzar per introduir el tema de la contaminació atmosfèrica i les seves solucions. Pot servir com a punt de partida per a debats, activitats de reflexió sobre polítiques ambientals o projectes pràctics on l’alumnat proposi mesures per reduir la contaminació en el seu entorn proper. Així, afavoreix la comprensió i l’aplicació de coneixements a situacions reals.