Tenint en compte el context actual en el qual l’educació es troba, tenim al nostre abast un ventall d’informació enorme des d’on podem extraure molts recursos per a augmentar els nostres mitjos en la tasca docent, tot a través de la tecnologia. Des d’aquest punt, qualsevol mena d’informació se’ns fa molt més fàcil d’encontrar. En aquest cas, ens centrem en tot allò que envolta a les Situacions d’Aprenentatge que, com s’ha aclarit més amunt, les possibilitats són immenses. Aquest fet, òbviament posseeix molts avantatges, però com succeeix sempre, hi ha un d’aquests que, almenys a parer meu, és transcendental: aconseguir diversos tipus de metodologies i enfocaments pedagògics que, indubtablement ens faran obrir la ment. Així, com que amb un sol “clic” tenim tot el que volem, si adoptem aquesta riquesa podrem aplegar al nostre alumnat més fàcilment, fet el qual és cada vegada més complex a causa de la gran diversitat dintre les aules.

No obstant això, tot comporta una sèrie de beneficis, així com uns desavantatges. En aquest cas, com que la quantitat és immensa d’informació, el fet d’adoptar tècniques o criteris de recerca per a saber discernir entre tot aquest ventall i, d’aquesta manera adquirir allò que veritablement volem aconseguir, se situa com a una eina que, sens dubte, hem de tindre ben present constantment. Una vegada mencionat açò, escriuré com he dut a terme aquesta tasca.

En primer lloc, vaig establir unes paraules clau per a iniciar una cerca des d’una base adequada. D’aquesta manera aconseguir una informació amb una òptima exactitud, serà una tasca més senzilla. A continuació, en general solc efectuar la recerca amb la llengua castellana o en anglès pel fet que són llengües que estan més freqüentades, la qual cosa ens facilita més informació d’allò que volem agafar. Arran d’açò, a través de Google posí les paraules Situació d’Aprenentatge. Després d’estar una estona veient diferents tipus d’SA, em vaig centrar en una que està en el Departament d’Educació, i s’anomena Autoretrat Sonor.

Per continuar, tenint com a base des d’on treballar aquesta, la vaig enriquir tenint en compte l’aplicació d’Audacity per a compondre una peça, en primer lloc, de manera grupal tenint en compte una sola directriu: coordineu-vos entre vosaltres. I, en segon lloc, de manera individual, on en aquest cas també estaria present el fet que l’alumnat desenvolupi la seva creativitat (també a través de l’Audacity). Per acabar, estarà present una manera d’avaluar la qual serà mixta, és a dir, una part la realitzarà l’alumne o alumna, i l’altra el professorat. Doncs, aquesta avaluació per part de l’alumnat, s’executarà per mitjà de “corubrics”, que es troba al full de càlcul de Google. En definitiva, s’han canviat les activitats a partir de l’activitat 7 de l’SA original, on s’ha inclòs la tendència tecnològica d’emprenedoria i la d’avaluació.

El motiu principal per a incloure, primerament l’activitat grupal, i seguidament aquella individual, és perquè es considera oportú que l’autoretrat sonor pot ser que s’abordi més correctament després de fer ús de l’aplicació d’Audacity grupalment. Açò s’articula així tenint en compte que ja amb més familiarització amb l’aplicació i amb una idea més clara d’allò a fer, de manera individual es pot captar millor l’essència de cada alumne. Serà a partir d’ací on realment haurem abordat òptimament els Objectius de desenvolupament Sostenible 3, 4 i 5. Com bé sabem, efectuant activitats on l’alumna o alumne es pugui mostrar a la resta, en aquest cas a través de la música, ajudaran al benestar dintre del context escolar d’aquest o aquesta i, paral·lelament, a escalar a poc a poc més a prop a una educació de més qualitat on estiguin presents els sentiments del nostre alumnat.

(Re)disseny Situació d’Aprenentatge_Vicent Bono