Les eines digitals ens ofereixen moltes possibilitats a l’hora d’avaluar l’alumnat, ja sigui una autoavaluació, una coavaluació o una heteroavaluació. Cal que els docents coneguin les potencialitats de cada una d’elles per adequar els instruments d’avaluació en funció de les necessitats dels alumnes. A continuació adjunto la fitxa tècnica de la llista de comprovació també coneguda com a “checklist”, un instrument d’avaluació molt útil que serveix de bastida a l’alumnat a l’hora de realitzar diferents tasques.

Altres recursos digitals que podria utilitzar en el meu centre per dur a terme una avaluació diagnòstica són el KPSI, la diana d’autoavaluació, el Formulari de Google, el núvol de paraules amb el Menti, etc. Les que ens ajudarien a fer una avaluació per regular serien la rúbrica amb Corubrics, les llistes de comprovació, els formularis de Google, les gamificacions, les activitats autoavaluables, etc. I per últim, les referents a l’avaluació sumativa, ens anirien bé eines com Plickers, Kahoot, etc.

Finalment, enllaço un Genially sobre una estratègia d’avaluació fent ús de les tecnologies digitals.

Xènia Garrido