SELECCIÓ TECNOLOGIES PELS ALUMNES: 

EdPuzzle: Permet utilitzar vídeos educatius (propis o disponibles a internet) i afegir-hi preguntes interactives que ajuden els alumnes a reflexionar sobre els continguts. Això facilita que l’alumne comprengui millor el concepte mentre rep retroacció immediata sobre les seves respostes. Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora de seleccionar aquesta tecnologia són:

  • Didàctics: Facilita la comprensió de continguts complexos a través del vídeo interactiu, reforçant conceptes en temps real.
  • Ètics: Les dades dels alumnes es recullen amb seguretat i només són accessibles pel docent.
  • Tècnics: Compatible amb qualsevol dispositiu amb accés a internet i fàcil d’utilitzar tant per docents com per alumnes.

Aquesta tecnologia seria utilitzada principalment al començament d’un tema o activitat, per tal d’introduir conceptes nous o reforçar continguts bàsics. Els alumnes han de visualitzar el video previament a casa per després a classe tarctar els aspectes que han generat més dubtes en el grup.

Kahoot: Eina gamificada que permet crear qüestionaris interactius amb retroacció immediata. Els alumnes poden respondre preguntes en temps real i veure’n els resultats, fomentant l’aprenentatge mitjançant el joc. Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora de seleccionar aquesta tecnologia són:

  • Didàctics: Promou l’aprenentatge actiu i col·laboratiu a través de jocs motivadors.
  • Ètics: Els alumnes poden participar amb pseudònims, protegint la seva identitat.
  • Tècnics: Ofereix informes detallats per analitzar el progrés de cada alumne.

Aquesta tecnologia seria utilitzada durant o al final d’una sessió, com una eina de repàs i consolidació dels continguts treballats. La retroacció immediata els ajuda a entendre els errors, mentre que el docent pot utilitzar les estadístiques per preparar activitats de reforç.

Mote: Extensió de Google Chrome que permet afegir comentaris d’àudio a documents, presentacions i treballs dins de Google Classroom o Google Docs. Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora de seleccionar aquesta tecnologia són:

  • Didàctics: Facilita el feedback personalitzat en format d’àudio, ajudant els alumnes a entendre millor les orientacions.
  • Ètics: Els àudios es registren i es poden reutilitzar només en l’entorn educatiu.
  • Tècnics: Fàcil integració amb eines de Google i intuïtiu d’utilitzar.

Aquesta tecnologia seria utilitzada després d’una activitat d’entrega afegint comentaris d’àudio personalitzats als treballs per oferir orientacions concretes i reforçar punts forts.

SELECCIÓ TECNOLOGIES PER LES FAMÍLIES: 

ClassDojo: plataforma que permet als docents compartir informació sobre el progrés i comportament dels alumnes amb les famílies de manera fàcil i atractiva. Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora de seleccionar aquesta tecnologia són:

  • Didàctics: Proporciona un espai de comunicació continu entre les famílies i el docent, afavorint la implicació activa de les famílies en l’aprenentatge.
  • Ètics: Protegeix la privacitat, ja que només les famílies autoritzades poden accedir a la informació del seu fill/a.
  • Tècnics: Gratuït i accessible des de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador i fàcil d’utilitzar tant per docents com per famílies, amb interfícies intuïtives.

Aquesta tecnologia seria utilitzada de manera contínua, per mantenir una comunicació fluida amb les famílies, publicant missatges curts sobre el progrés dels alumnes o les activitats destacades de la setmana. També per enviar informes personalitzats a cada família sobre els punts forts i aspectes a millorar del seu fill/a.