El Pla de Comunicació del meu centre defineix l’estructura per a la transmissió d’informació tant interna (entre el personal del centre i la comunitat educativa) com externa (amb les famílies i l’entorn local). Aquest pla estableix els canals, els mètodes i les responsabilitats per assegurar que la difusió de la informació sigui eficaç i respecti la protecció de dades.
En aquest sentit, el centre utilitza diversos canals de comunicació:
- Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA): S’utilitzen plataformes específiques com Moodle per a l’educació postobligatòria (batxillerat i cicles formatius) i Google Classroom per a l’ESO, permetent una gestió estructurada de les activitats acadèmiques i facilitant la interacció entre professors i estudiants.
- Correu electrònic institucional: Totes les comunicacions formals entre el personal docent, l’alumnat i les famílies s’envien des de les adreces de correu electrònic del domini institucional (@fxlluchirafecas.cat).
- Xarxes socials: El centre és present a Twitter i Instagram, on comparteix activitats, esdeveniments i assoliments de l’alumnat, sempre cuidant els aspectes de privadesa.
- Pàgina Web del Centre: La pàgina oficial (https://agora.xtec.cat/ieslluchirafecas/) s’utilitza per a difondre informació de caràcter general sobre la institució, incloent-hi activitats, anuncis importants i documents rellevants.
- Ieduca: S’utilitza per notificar les faltes i incidències de l’alumnat a les famílies.
En quant a les mesures per a la seguretat i privadesa de les dades personals del centre, es poden destacar:
- Tractament de dades sensibles: Qualsevol comunicació que impliqui dades personals (com ara llistes d’alumnes, horaris, informes) es fa d’acord amb la normativa de protecció de dades, utilitzant codis per referir-se als noms en alguns contextos.
- Consentiment per a l’ús d’imatges i dades: Es requereix autorització explícita per publicar imatges o informació personal d’alumnes i personal en xarxes socials o qualsevol mitjà de difusió pública. Les imatges només s’utilitzen a les plataformes del centre i amb el consentiment dels interessats.
| Mesura utilitzada | Afavoreix el dret… a… |
| Ús de la signatura digital en documents oficials | Afavoreix la seguretat i autenticitat dels documents, garantint el dret a una informació veraç i la fiabilitat de les comunicacions oficials. |
| Canvi periòdic de contrasenyes en aplicacions i programaris de l’ordinador | Protegeix el dret a la privacitat i la seguretat de les dades, evitant accessos no autoritzats que podrien comprometre la informació personal d’alumnes i docents. |
| Ús d’aplicacions oficials de comunicació i aprenentatge, com Google Classroom o Moodle | Garanteix la seguretat de les dades i el dret d’accés a una plataforma fiable per a l’educació i la comunicació. A més, evita riscos d’intrusions en plataformes no segures. |
| Autenticació de doble factor en els comptes digitals del centre | Incrementa la seguretat dels comptes personals i protegeix contra intents d’accés il·lícit, assegurant la intimitat i la protecció de les dades de cada membre de la comunitat educativa. |
| Informar les famílies sobre els drets digitals i les polítiques de privacitat del centre | Afavoreix el dret a la informació i la participació activa, assegurant que les famílies entenguin com es protegeixen les dades dels seus fills i com poden exercir els seus drets digitals. |
| Control de permisos per a l’ús d’imatges i veu en activitats i difusió de continguts | Protegeix la imatge personal i la privacitat, evitant la difusió no autoritzada de continguts que incloguin alumnes i personal del centre. |
| Revisió i actualització de les aplicacions i sistemes de seguretat del centre | Assegura la seguretat de les dades i protegeix el sistema contra ciberamenaces o atacs que podrien exposar informació confidencial o distorsionar la informació. |
| Proporcionar formació regular sobre seguretat digital a alumnes, docents i famílies | Afavoreix el dret a la formació i preparació per a la participació activa en entorns digitals, minimitzant riscos d’ús inadequat i promovent una cultura de ciberseguretat. |
Deixa un comentari