El mon està en canvi continu i aquests canvis són cada vegada més ràpids, sobretot si parlem del entorn digital. Com a mestres ens veiem en la necessitat de entendre i adaptar-nos per poder oferir una educació d’acord en els temps que vivim, assegurant-nos de tenir el nivell de competència digital que ens ajudi en la nostra tasca educativa.
Els meus punts forts de la pròpia pràctica docent digital són:
-Utilitzo diferents programes per a la creació de contingut per als alumnes. Alguns d’aquests materials implica la utilització per part del alumant d’ordinadors i tablets.
– Faig servir també entorns digitals que faciliten la interacció amb els alumnes i afegeixen certa motivació.(Classroom, drive, liveworksheets, kahoo…)
Tot i això considero que tinc moltíssim a aprendre en lo referent a la meva pràctica docent. Per començar crec que em falta nivell i potser organització a nivell tant individual com de centre per assegurar que els alumnes assoleixen la competència digital desitjada. També està el problema de com avaluar aquesta competència digital, sobretot quan es treballa de manera transversal.
Un altre punt en el que m agradaria millorar seria sobre tot lo referent a la seguretat digital i ciberseguretat en general. En l’actualitat crec que es fa imprescindible que l’alumnat sigui capaç de fer servir l’ordinador i navegar online amb totes les garanties possibles.
Per últim m’agradaria conèixer més sobre els diferents programes d’intel·ligència artificial que ja comencen a ser un repte tant per mestres com per alumnes.
En definitiva, tot i que intento mantenir i augmentar el meu saber en quan a competència digital relacionada amb l’aprenentatge, i posar-ho en pràctica si és possible, em queda un llarg camí a recórrer i espero que aquest curs m’apropi una mica més.
Després de navegar per la web de formació docent en cultura digital del departament d’educació, m’ha agradat molt veure que hi ha un curs anomenat “Intel·ligència Artificial i ChatGPT aplicat a la docència”. Crec que un curs així em permetria per una banda entendre que pot oferir i com diferenciar treballs fets amb ChatGPT i per altre banda, també poder treballar amb els alumnes el seu funcionament ,el seu perill i que desenvolupin cert esperit crític.
Deixa un comentari