Pla de comunicació del centre

L’estratègia digital del centre on treballo es caracteritza per l’ús de les tecnologies amb la finalitat de que tots els membres del centre puguin fer el millor ús de les TIC , el centre estableix uns objectius on es vol millorar l’acollida digital per les famílies, el professorat i els alumnes

Les polítiques comunicatives del centre es divideixen en els següents punts:

  1. Comunicació externa: on podem trobar informació a la web, informes tutors/es reunions amb famílies, xarxes socials del centre, comunicats externs, etc.
  2. Comunicació interna:  ✓ Entre professorat i alumnat: correu XTEC,                    plataforma iEduca, comunicats interns, etc.                                                                                                                            ✓ Famílies: plataforma iEduca, e-mail i/o trucades.

Polítiques comunicatives

  1. Comunicació entre docents: En aquest cas s’exposa un comunicat per correu XTEC entre docents, on des de el departament d’informàtica s’envia als nous docents el pla d’acollida digital, per tal de que els nous docents sàpiguen quina infraestructura digital té el centre: per exemple: si el centre disposa de pissarres digitals, accés a Wifi, plataforma iEduca…

2- Comunicació entre docent i alumnat: En aquest cas s’exposa com la professora de matemàtiques comparteix als seus alumnes de 3º ESO-A mitjançant iEduca una activitat Thatquiz. A continuació s’introdueix el link de l’activitat https://www.thatquiz.org/es/ on els alumnes han d’introduir un codi JN7B2LHF per poder iniciar l’activitat.

Un cop han introduït el codi, cada alumne té assignat un número (1,2,3…) per poder començar l’activitat i un cop finalitzada, la professora pot accedir als resultats de cada alumne.

Protecció de dades

 

Com tots els centres l’objectiu de la protecció de dades és protegir les dades personals de tots els membres que formen part del centre: tant dels alumnes com dels professors. Si es realitza una activitat fora del centre o es publica informació sobre l’alumnat sempre es demana el seu consentiment per fer pública la seva informació (ja sigui imatges o dades personals). El compromís al centre on treballo també arriba amb la prohibició de l’ús del mòbil a tots els alumnes durant l’horari lectiu per evitar que es pugui difondre contingut sense consentiment.

En les polítiques comunicatives proposades, en l’activitat del Thatquiz, la professora ha assignat números en comptes del nom de cada alumne, per tal de poder vetllar per la seguretat de tots els alumnes i en la comunicació entre docents s’ha eliminat el nom de les persones que envien i reben el correu XTEC per tal de protegir les seves dades personals.

Estratègies de col·laboració

Seguint amb el pla estratègic del centre, com a docents es vol aconseguir:

-Compartir experiències innovadores amb la resta dels docents

-Realitzar formació i manuals d’ús sobre la creació de dossiers o carpetes d’aprenentatge  (portafolis digitals)

-Definir entorns i eines digitals a treballar pel professorat del centre (Classroom, Moodle, ….)

Per comprovar que s’aconsegueixen aquests objectius, un cop al trimestre es fa una reunió amb tot l’equip docent per analitzar si s’està seguint l’estratègia de col·laboració interna.

Com a docent he posat en pràctica aplicacions com Thatquiz o Kahoot, que fan que les activitats amb els alumnes siguin més dinàmiques. A més a més, és molt útil compartir amb altres companys aquestes eines, ja que d’aquesta manera compares experiències amb altres companys i veus que la motivació del grup classe millora amb aquestes activitats. L’aprenentatge de noves eines com Canva o Genially és molt útil si es volen fer presentacions, a més, els alumnes acostumen a fer-les servir si els hi donem un bon acompanyament.

A les reunions setmanals que es fan amb tot l’equip docent, qualsevol professor/a pot exposar noves millores pel centre, com poden ser l’ús de noves aplicacions per fer jocs a classe o eines que faciliten l’ús de les noves tecnologies.