Tria del seminari

Tenint en compte que el nivell assolit de competència digital ha sigut d’explorador, degut a la falta de pràctica de les meves competències. Considero que la ponència més adequada per realitzar el meu article hauria d’analitzar algun seminari basat en continguts digitals, ja que els altres seminaris els considero més adequats per quan tingui més experiència com a docent.

Crec que és més adient començar per aprofundir en coneixements de continguts digitals, per tal de crear una bona base.

El seminari escollit ha sigut el següent: Xarxa Territorial de Competència digital curs 2021-2022: Àrea 2: Continguts digitals: Competències de l’àrea, ponències sobre les diferents competències.

Aprenentatges assolits

  • No només hem de saber utilitzar els continguts digitals, sinó que també hem de saber fer un ús responsable seguint la protecció de dades. Personalment, en algunes ocasions he hagut de revisar bé la informació que compartia amb els alumnes, per no compartir informació sense ser citada correctament, la cooperació amb altres docents m’ha ajudat molt a exposar els continguts seguint la normativa vigent.
  • Com a docent és imprescindible tenir clars quins són els objectius d’aprenentatge, però també hem de saber adaptar-los pel nostre alumnat. En el meu cas, i amb el pas del temps, he après que no per fer presentacions més llargues s’assoliran millor els continguts de la matèria, a vegades, és més important sintetitzar la informació per aconseguir l’aprenentatge desitjat.
  • Saber enllaçar els continguts mitjançant la didàctica i la tecnologia. A vegades, tenim coneixements de moltes aplicacions, però no sabem com aplicar-les. El procés d’aprenentatge s’enriqueix molt si com a docents treballem de forma cooperativa i compartim noves idees o maneres d’explicar els continguts que ens ajuden a aconseguir els objectius d’aprenentatge. Posar en pràctica metodologies d’altres companys, a vegades ens pot ser útil per incentivar i motivar el grup classe.