Enllaç de l’activitat presentada al fòrum:

Activitat del fòrum

SdA i Autoavaluació SdA.

Activitat realitzada:

Presentació vídeo

  • Quines eines digitals tries? 

Un cop analitzada la Situació d’Aprenentatge proposada: Quin perfil emprenedor tenim? es proposen les següents eines digitals per millorar la SdA.

  1. Crear un mapa mental mitjançant Coggle per poder realitzar la primera activitat
Activitats inicials

Què en sabem?

Perfil Emprenedor

Es demana a l’alumnat que reflexionin sobre les característiques i habilitats que consideren essencials en un perfil emprenedor. Han de compartir les seves idees i crear una llista col·lectiva.
  1. Proposar que la presentació del projecte de la tercera activitat es pugui fer mitjançant Genially o Canva. On a la rúbrica es valorarà la presentació i també l’elaboració d’un vídeo.
Activitats d’estructuració

Què hem après?

Presentació del Projecte Emprenedor

Cada grup ha de preparar una presentació del seu projecte emprenedor. Han de destacar les característiques que fan del seu projecte una iniciativa emprenedora i com han incorporat la seva marca personal en el pla de negocis.
  • Per què creus que poden afavorir la pràctica docent?
    • millorar l’aprenentatge de l’alumnat: en tot moment es busca que l’alumnat surti de la seva zona de confort i aprengui noves eines per poder exposar les seves idees. Es busca afavorir que els alumnes estiguin en constant aprenentatge, tal i com es trobaran a la vida real en un futur quan siguin adults.
    • la interacció individual i col·lectiva de l’alumnat, així com la seva col·laboració: al incentivar l’ús de noves eines a vegades genera incertesa individual, però a mesura que els alumnes comparteixen opinions o idees amb la resta de companys genera de forma automàtica una aprenentatge cooperatiu.
  • Per a qui van dirigides? 

Aquestes eines anirien dirigides per als alumnes de 3r d’ESO.

  • Quan les implementaries segons el cicle d’aprenentatge? 

Les implementaria durant l’inici de curs de 3r d’ESO, per tal de poder seguir treballant-les durant tot el curs.

  • Com les implementaries a la SdA? 

A l’inici de curs prepararia un qüestionari per veure quines eines i recursos digitals coneixen els alumnes. A partir d’aquí i segons el nivell, prepararia una breu explicació de com funcionen aquestes eines i els deixaria treballar en grups de quatre per aconseguir que es familiaritzessin amb les noves eines.

En tot moment es busca assolir els objectius assignats pel Departament d’Educació:

-Integrar de la funció orientadora en el procés d’aprenentatge.

-Reconèixer de la diversitat.

-L’acció de la docència i de la tutoria.

-Coordinar els equips (interns i externs al centre).

  • Què ens caldria tenir en compte com a docents per vetllar per la seguretat digital i protecció de dades?

Crec que s’ha de donar molta importància a la configuració de seguretat del dispositiu, per exemple en els portàtils dels alumnes. S’ha de fer un bon acompanyament sobre la seguretat i la protecció de dades en les xarxes. Donar consells sobre les contrasenyes que han de posar no tan sols als seus dispositius, sinó també a les aplicacions o eines que utilitzen constantment. Per exemple: utilitzar contrasenyes fortes i úniques, que la contrasenya contingui lletres, números i símbols farà que sigui una contrasenya complexa i, per tant, més segura i més difícil de poder desxifrar.