Enllaç de l’activitat presentada al fòrum:
Activitat realitzada:
- Quines eines digitals tries?
Un cop analitzada la Situació d’Aprenentatge proposada: Quin perfil emprenedor tenim? es proposen les següents eines digitals per millorar la SdA.
- Crear un mapa mental mitjançant Coggle per poder realitzar la primera activitat
| Activitats inicials
Què en sabem? Perfil Emprenedor |
Es demana a l’alumnat que reflexionin sobre les característiques i habilitats que consideren essencials en un perfil emprenedor. Han de compartir les seves idees i crear una llista col·lectiva. |
- Proposar que la presentació del projecte de la tercera activitat es pugui fer mitjançant Genially o Canva. On a la rúbrica es valorarà la presentació i també l’elaboració d’un vídeo.
| Activitats d’estructuració
Què hem après? Presentació del Projecte Emprenedor |
Cada grup ha de preparar una presentació del seu projecte emprenedor. Han de destacar les característiques que fan del seu projecte una iniciativa emprenedora i com han incorporat la seva marca personal en el pla de negocis. |
- Per què creus que poden afavorir la pràctica docent?
- millorar l’aprenentatge de l’alumnat: en tot moment es busca que l’alumnat surti de la seva zona de confort i aprengui noves eines per poder exposar les seves idees. Es busca afavorir que els alumnes estiguin en constant aprenentatge, tal i com es trobaran a la vida real en un futur quan siguin adults.
- la interacció individual i col·lectiva de l’alumnat, així com la seva col·laboració: al incentivar l’ús de noves eines a vegades genera incertesa individual, però a mesura que els alumnes comparteixen opinions o idees amb la resta de companys genera de forma automàtica una aprenentatge cooperatiu.
- Per a qui van dirigides?
Aquestes eines anirien dirigides per als alumnes de 3r d’ESO.
- Quan les implementaries segons el cicle d’aprenentatge?
Les implementaria durant l’inici de curs de 3r d’ESO, per tal de poder seguir treballant-les durant tot el curs.
- Com les implementaries a la SdA?
A l’inici de curs prepararia un qüestionari per veure quines eines i recursos digitals coneixen els alumnes. A partir d’aquí i segons el nivell, prepararia una breu explicació de com funcionen aquestes eines i els deixaria treballar en grups de quatre per aconseguir que es familiaritzessin amb les noves eines.
En tot moment es busca assolir els objectius assignats pel Departament d’Educació:
-Integrar de la funció orientadora en el procés d’aprenentatge.
-Reconèixer de la diversitat.
-L’acció de la docència i de la tutoria.
-Coordinar els equips (interns i externs al centre).
- Què ens caldria tenir en compte com a docents per vetllar per la seguretat digital i protecció de dades?
Crec que s’ha de donar molta importància a la configuració de seguretat del dispositiu, per exemple en els portàtils dels alumnes. S’ha de fer un bon acompanyament sobre la seguretat i la protecció de dades en les xarxes. Donar consells sobre les contrasenyes que han de posar no tan sols als seus dispositius, sinó també a les aplicacions o eines que utilitzen constantment. Per exemple: utilitzar contrasenyes fortes i úniques, que la contrasenya contingui lletres, números i símbols farà que sigui una contrasenya complexa i, per tant, més segura i més difícil de poder desxifrar.
Deixa un comentari