Proposta de modificació d’activitat amb l’ús d’eines digitals en la SdA_EL CAMÍ DE L’ARTISTA.
En aquest enllaç es pot visualitzar tota aquesta informació recollida dins de la SdA i una petita reflexió sobre els desafiaments, estratègies efectives i impacte percebut en l’empoderament dels estudiants amb l’ús d’eines digitals.
1. Activitat escollida:
“Procés creatiu d’una disfressa inspirada en l’artista reconegut”.
L’alumnat realitza un esbós de disfressa basat en una obra d’art utilitzant materials reciclats i experimenta amb tècniques plàstiques per crear un projecte artístic tangible.
2. Necessitats d’Inclusió:
- Accessibilitat visual: Dificultats per percebre els detalls dels materials o de l’obra d’art original per part d’estudiants amb baixa visió.
- Accessibilitat cognitiva: Alumnes que poden necessitar suport addicional per conceptualitzar la transformació d’una obra d’art en disfressa.
- Diferències en el ritme de treball: Alguns alumnes poden necessitar més temps per conceptualitzar, crear o aprendre les tècniques plàstiques.
3. Eines Digitals:
- Eines escollides: Tinkercad i Google Lens:
- Tinkercad: Per crear prototips digitals de les disfresses abans de construir-les físicament. Això permet a l’alumnat experimentar amb formes i colors sense materials físics.
- Google Lens: Per explorar detalls de l’obra d’art triada amb informació enriquida, com dades històriques i suggeriments de transformació.
4. Modificació de l’Activitat:
Introducció al modelatge 3D:
- L’alumnat dissenyarà un model digital de la seva disfressa a Tinkercad. Això els ajudarà a visualitzar i ajustar la seva proposta abans de passar a materials físics.
Exploració enriquida amb Google Lens:
- Escanejar l’obra d’art triada per obtenir més informació sobre detalls estètics i històrics que puguin integrar en el disseny.
Suport per a alumnes amb baixa visió:
- Amplificació de les imatges amb eines digitals i l’ús de pantalles grans o projectors.
Documentació i presentació:
- L’alumnat exportarà el model de Tinkercad i l’afegirà al seu Sites, explicant com aquest pas digital ha influït en la seva creació física.
DR. EMMET_REGRESO AL FUTURO – Aquí podeu trobar un arxiu de com crear un personatge en Tinkercad.
Deixa un comentari