Sumar opcions digitals a la SdA_El CAMÍ DE L’ARTISTA

Aquí us adjunto tota la informació sobre la situació d’aprenentatge, autoavaluació i reflexions.

1. Quines eines digitals tries?

  1. Padlet:
    • Objectiu: Millorar la col·laboració i la interacció individual i col·lectiva entre l’alumnat.
    • Per què: Padlet permet crear un mur col·laboratiu on els estudiants poden publicar les seves recerques sobre artistes, compartir esbossos de disfresses o dissenys, i comentar els treballs dels companys. Afavoreix l’intercanvi d’idees i la creativitat.
  2. Cospaces Edu:
    • Objectiu: Ampliar l’aprenentatge autoregulat i crear un museu virtual.
    • Per què: Cospaces permet a l’alumnat crear espais virtuals en 3D, on poden exposar les seves obres reinterpretades. Fomenta la creativitat, l’experimentació i l’autonomia.
  3. Canva:
    • Objectiu: Donar suport a l’alumnat en la creació de contingut visual de qualitat.
    • Per què: Canva ofereix plantilles senzilles per dissenyar pòsters, fullets o composicions visuals, que poden usar-se en l’exposició fotogràfica.
  4. Kahoot:
    • Objectiu: Millorar l’aprenentatge de l’alumnat mitjançant l’avaluació formativa.
    • Per què: Kahoot es pot utilitzar per avaluar els coneixements sobre artistes i moviments artístics de manera lúdica i motivadora.

2. Per a qui van dirigides?

  • Padlet: Per tot l’alumnat durant les etapes de recerca i pluja d’idees.
  • Cospaces Edu: Per l’alumnat més autònom o com a activitat d’ampliació per als qui han completat altres tasques.
  • Canva: Per aquells que vulguin millorar la presentació visual dels seus treballs.
  • Kahoot: Per tot l’alumnat en etapes inicials o finals, per repassar o consolidar coneixements.

3. Quan les implementaries segons el cicle d’aprenentatge?

  • Padlet: Durant la fase de recerca (activitat 2) per compartir informació sobre artistes.
  • Cospaces Edu: Al final, com a activitat d’ampliació per crear un museu virtual amb les obres fotogràfiques.
  • Canva: Durant la preparació de la presentació visual per a l’exposició fotogràfica (activitat 5).
  • Kahoot: Al principi (activitat 1) per avaluar coneixements previs, i al final per repassar.

4. Com les implementaries a la SdA?

  • Padlet: Crearia un mur per grups, on els alumnes publiquin informació sobre l’artista i obra triada, i els altres puguin interactuar deixant comentaris o preguntes.
  • Cospaces Edu: Proposaria que cada grup transformi l’exposició física en un museu virtual, utilitzant les fotografies reinterpretades i afegint descripcions de les obres.
  • Canva: Guiaria els alumnes en el disseny de cartells i etiquetes explicatives per a l’exposició fotogràfica.
  • Kahoot: Crearia qüestionaris sobre moviments artístics i tècniques pictòriques per fer més dinàmica la part teòrica.

5. Què cal tenir en compte com a docents per vetllar per la seguretat digital i protecció de dades?

  • Revisar les polítiques de privacitat de cada eina 
  • Evitar la publicació de fotografies d’estudiants sense consentiment explícit.
  • Treballar amb comptes educatius protegits en plataformes com Canva o Cospaces Edu.
  • Formar l’alumnat en l’ús responsable de les eines digitals, destacant la importància de no compartir dades personals innecessàries.
  • Assegurar-nos que qualsevol plataforma emprada compleixi amb la normativa de protecció de dades.