A continuació s’especifiquen els reptes comunicatius que poden tenir les famílies dels col·lectius més vulnerables i el raonament pertinent en relació a les situacions que s’indiquen a continuació:
|
SITUACIÓ |
REPTE I RAONAMENT |
| Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. | Accés limitat a tecnologia: algunes famílies poden no tenir dispositius adequats o una connexió a internet estable per mantenir una comunicació fluida amb el tutor o la tutora.
Manca de competències digitals: els familiars amb poca experiència en l’ús de correu electrònic o plataformes educatives poden trobar dificultats per expressar-se clarament o seguir el format establert. |
| Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants. | Confusió amb el procés: la manca d’instruccions clares pot portar a errors o a l’abstenció per part de les famílies
Limitacions tecnològiques i formatives: famílies sense coneixements digitals suficients poden no saber com accedir o completar el procés de votació. |
| Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. | Disseny i estructura poc accessibles: una pàgina web amb massa informació o mal organitzada pot dificultar trobar detalls importants sobre activitats o comunicacions.
Idioma i claredat: si la informació no està disponible en idiomes comprensibles per les famílies, poden quedar-se al marge de les activitats del centre. |
| Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. | Problemes tècnics i logístics: algunes famílies poden no tenir equips adequats o un espai adequat per participar en reunions virtuals.
Barreres socials: la inseguretat per parlar davant d’altres famílies o la manca de confiança en la seva capacitat digital pot dificultar la participació activa. |
| Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola | Limitacions tècniques: una connexió lenta o dispositius antics poden dificultar la reproducció del vídeo.
Desconnexió amb el contingut: algunes famílies poden no sentir-se implicades en la comunitat escolar i no participar-hi. |
Deixa un comentari