Al centre on treballo actualment l’eina de comunicació amb les famílies es realitza mitjançant un aplicatiu que es diu ieduca. A través d’aquest aplicatiu fem arribar a les famílies tota la informació relacionada amb els seus fills, tant actitudinalment com acadèmicament. Considero que es un bona eina ja que unifica i agilitza en un únic canal la informació de l’alumnat a les famílies i de les famílies als docents. Per altra banda, aquest aplicatiu de comunicació només s’utilitza per donar informaició sobre els resultats que van obtenint i no dona informació detallada de cada activitat realitzada que ajudi al seu procés d’aprenentatge. El seguiment del procés d’aprenentatge es realitza a l’EVA corresponent, que pot ser el Classroom o el Moodle. Per tant, els EVA són una bona eina pel seguiment i ajuda en el procés d’aprenentatge entre alumne i professor, però manca incloure les famílies i és aquí on s’ha d’incidir més i mirar, d’alguna manera, com poder transferir tota aquesta informació a les famílies d’una manera més fluïda i directa.

A l’aula, utilitzo el disseny universal d’aprenentatge (DUA) per adaptar les activitats avaluables segons les necessitats de l’alumnat. Per tant, selecciono els sabers i les cometències a treballar de cada activitat i graduo el nivell a assolir a cada alumne/a. Una bona eina per realtizar el DUA són els EVA, ja que a través de l’eina Lliçó es pot adaptar les activitats segons la necessitat de cada alumne d’una manera molt fàcil i àgil, tant per la part del docent com per la part de l’alumnat a l’hora de rebre les diferents retroaccions del seu progrés al llarg de les diferents activitats.