SITUACIÓ REPTES COMUNICATIUS I D’ACCESSIBILITAT
a) Comunicació digital escrita amb el tutor/a – Representació: Oferir la informació en diversos formats (text escrit, àudio, vídeo) per a facilitar la comprensió a persones amb diferents estils d’aprenentatge.

-Acció i expressió: Proporcionar diverses opcions per a la comunicació (correu electrònic, missatgeria instantània, videotrucada) per a adaptar-se a les necessitats i preferències de les famílies.

– Motivació: Fomentar la comunicació bidireccional i crear un clima de confiança per a facilitar la participació de les famílies.

b) Resposta a una convocatòria per votar digitalment – Representació: Oferir instruccions clares i concises, amb un llenguatge senzill i accessible, i utilitzar elements visuals per a facilitar la comprensió del procés.

-Acció i expressió: Proporcionar diverses opcions per a la votació (ordinador, telèfon mòbil, tauleta) i oferir suport tècnic a les famílies que ho necessitin.

-Motivació: Comunicar la importància de la participació de totes les famílies i garantir la confidencialitat del procés de votació.

c) Entendre la web del centre i les activitats – Representació: Dissenyar una web accessible, amb un llenguatge clar i una navegació intuïtiva. Utilitzar imatges i vídeos per a complementar la informació escrita.

– Acció i expressió: Oferir diverses maneres d’accedir a la informació (mapa web, cercador, índex) i permetre la personalització de la visualització de la web (mida de la lletra, contrast, etc.).

– Motivació: Presentar la informació de manera atractiva i rellevant per a les famílies.

d) Reunió virtual amb altres famílies de l’AMPA – Representació: Utilitzar una plataforma de videoconferència accessible i oferir la possibilitat de participar amb o sense càmera. Proporcionar subtítols en directe o transcripcions de la reunió.

– Acció i expressió: Oferir diverses opcions per a la participació (xat, micròfon, reaccions) i facilitar la interacció entre les famílies.

– Motivació: Crear un ambient acollidor i inclusiu, i fomentar la participació activa de totes les famílies.

e) Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs – Representació: Oferir el vídeo amb subtítols i audiodescripció per a persones amb discapacitat auditiva o visual.

– Acció i expressió: Proporcionar el vídeo en diversos formats i resolucions per a garantir l’accés des de diferents dispositius.

– Motivació: Assegurar que el vídeo sigui accessible i atractiu per a totes les famílies.