Quan faig cerques a internet per generar contingut, segueixo pràctiques ètiques per respectar els drets d’autor i evitar el plagi. Em baso en fonts fiables, com llibres de text especialitzats, quan no trobo prou informació de qualitat a la xarxa. Per oferir respostes, utilitzo informació pública o enllaços a fonts acreditades, sempre analitzant diverses fonts per crear respostes pròpies i evitar copiar textos literalment.
Pel que fa a les imatges, faig servir DALL·E per generar imatges originals lliures de drets d’autor, respectant les normes d’ús de la plataforma. Quan recomano imatges, opto per fonts amb llicència lliure com Unsplash, Pexels o Pixabay. Si utilitzo imatges amb drets d’autor, sempre faig l’atribució corresponent, indicant l’autoria i la font original de la imatge.
Respecto les lleis de propietat intel·lectual i les normatives de copyright per evitar l’ús indegut de materials protegits. El meu objectiu és garantir l’ús ètic de les fonts i proporcionar contingut útil, legal i respectuós amb els drets d’altres.
En l’activitat de cerca d’informació dins de l’aula, estableixo objectius clars per l’alumnat, com desenvolupar habilitats de cerca en línia, fomentar el pensament crític i treballar en grups per crear coneixement conjunt. Divideixo l’alumnat en grups heterogenis de 4 membres, assignant rols específics dins de cada grup.
Proporciono fonts fiables per a la cerca, com llocs web educatius, enciclopèdies, pàgines de notícies fiables com TV3, TVE, etc. També ofereixo fonts físiques com llibres de text i revistes científiques.
A més, facilito eines per a la cerca i organització de la informació, com ordinadors o tauletes, Google Docs per compartir i organitzar la informació, i plataformes com Moodle per gestionar recursos i donar i rebre feedback.
La meva avaluació es centra en la participació activa de l’alumnat en el procés de cerca i selecció d’informació, la qualitat de la informació obtinguda i la capacitat per sintetitzar i presentar la informació de manera clara i coherent.
Deixa un comentari