SELFIEforTEACHERS: la meva reflexió sobre la competència digital docent
Amb l’objectiu de complir amb la tasca, he realitzat una autovaloració (amb SELFIE for Teachers) que a continuació resumeixo:
Resultats per àmbits
Compromís professional (61 %)
En aquest àmbit em sento força còmode. Faig servir les eines digitals per comunicar-me amb les famílies, l’alumnat i els companys, i procuro mantenir bones pràctiques en relació amb la privacitat i la protecció de dades. Considero que la comunicació digital és essencial per mantenir una relació fluida i transparent dins la comunitat educativa.
Continguts digitals (47 %)
Tot i que utilitzo recursos digitals de qualitat, reconec que encara em falta millorar en la creació i adaptació de materials propis. Vull treballar més la part de respecte a les llicències i drets d’autor, i avançar cap a una gestió més organitzada i segura dels continguts que faig servir a classe.
Ensenyament i aprenentatge (67 %)
És l’àmbit on m’he sentit més fort. M’agrada integrar les tecnologies per fer les classes més actives, participatives i col·laboratives. Sovint plantejo projectes on l’alumnat ha d’investigar, crear i compartir coneixement utilitzant eines digitals. Crec que aquesta és la millor manera de mantenir-los motivats i implicats en el seu aprenentatge.
Avaluació i retroalimentació (39 %)
Aquest és el meu punt feble. Encara utilitzo poc les tecnologies per fer un seguiment més personalitzat dels alumnes o per oferir un feedback digital efectiu. Tinc clar que és una àrea que necessito millorar, i ja estic explorant eines que em permetin fer una avaluació més formativa i contínua.
Empoderament de l’alumnat (54 %)
Intento donar veu i protagonisme a tots els estudiants, adaptant les activitats als diferents ritmes i necessitats. Tot i això, crec que puc anar més enllà i fomentar més l’autonomia i la presa de decisions de l’alumnat dins els projectes digitals. M’agradaria que se sentissin encara més responsables del seu propi procés d’aprenentatge.
Facilitar la competència de l’alumnat (56 %)
Aquesta és una de les àrees més importants. No n’hi ha prou amb utilitzar tecnologia: hem d’ensenyar els alumnes a ser competents digitalment.
Deixa un comentari