Polítiques comunicatives del centre
A l’institut XXXXXXXX hi ha una clara aposta per integrar la tecnologia i la comunicació digital dins la pràctica educativa i organitzativa. Aquesta estratègia es plasma dins el document d’Estratègia Digital de Centre, que s’estructura en quatre fases: diagnosi, objectius, planificació i seguiment, avaluació i millora.
Pel que fa concretament a les polítiques comunicatives:
-
Es considera fonamental que la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies, gestió del centre) tingui accés a canals digitals clars i actius. Això facilita la transparència, la coordinació i el seguiment de les activitats del centre.
-
S’impulsa una comunicació basada en recursos digitals, amb l’objectiu que la informació arribi en temps real i estigui estructurada de manera accessible (calendari, agenda, plataforma de centre, etc.).
-
La comunicació no només és unidireccional, sinó que el centre aposta per la participació de tots els agents implicats: els docents, l’alumnat i les famílies tenen la possibilitat de col·laborar i aportar.
-
En l’àmbit organitzatiu, es comunica tant les accions pròpies de la docència com les coordinacions, els òrgans de govern, els projectes i la formació continuada —tot integrat dins el pla digital del centre.
-
Finalment, hi ha un compromís amb la millora contínua de la comunicació: el document assenyala que després de la planificació cal fer seguiment i avaluació per adaptar i optimitzar les eines i processos de comunicació digital.
Comunicació amb els estudiants i amb les famílies
- En primer lloc he triat comunicar-me amb l’alumnat mitjançant un google classroom donat que arriba a tot l’alumnat preservant les seves dades, també perquè es tracta d’una comunicació genèrica. També ho hagués pogut fer mitjançant Moodle, però per una banda ja estic familiaritzat amb aquest entorn i per altra actualment no hi tinc accés i volia provar el google classroom.
- Per altra banda he decidit comunicar-me amb les famílies mitjançant un correu electrònic ja que em volia assegurar que li arribés a tothom, podría haver utilitzat l’iEduca, però al tractar-se d’un cicle de grau superior, hi ha una gran part de l’alumnat que ja son majors d’edad, per tant son ells mateixos els que es gestionen l’iEduca, ara bé a l’hora de matricular-se se’ls demana el correu del pare o la mare per futures comunicacions i volia arribar a aquests. He tractat les dades personals referents als correus dels familiars posant en copia al director i posant totes les adreçes dels familiars en copia oculta, així no les poden veure entre ells.
Deixa un comentari