En base a les diferents maneres que tenim al nostre de centre de comunicar-nos de manera digital, em centraré en comunicacions amb l’alumnat i amb comunicacions amb les famílies.

Les comunicacions amb l’alumnat poden ser per exemple a travès del Classroom.  A la pàgina d’inici de la classe virtual en qüestió (com és aquest el cas),  faig una comunicació general a tot  l’alumnat de la classe (que prèviament he seleccionat). En aquest cas, jo soc l’editor de la classe i  de l’article amb la informació que no està treta de cap espai web ni lloc de referència. Per tant, no incompleixo cap llei de protecció de dades. Els meus alumnes i les meves alumnes reben la informació de manera individual, després d’entrar al classroom (o a qualsevol espai de google) amb el seu usuari i contransenya personal.

En aquest segon cas, faig servir un aplicatiu de pagament com és la plataforma ClickEdu, per fer una sèrie de missatges massius a famílies, o bé individuals. En el cas dels missatges del dia 14 d’octubre, hi ha un missatge amb l’assumpte de “Polls” que és general per les famílies. Els pares o tutors responsables de l’alumnat reben un missatge al seu correu electrònic que jo prèviament he escrit en la plataforma.  Abans d’enviar aquest missatge he seleccionat el grup sencer des del gestor del ClickEdu.

A l’altre correu on posa a l’assumpte Polls (individual), he enviat un missatge només a una família en qüestió. Així ho he seleccionat abans d’enviar-ho.

En tots els casos, les famílies només reben el seu missatge i no poden veure qui més l’ha rebut. El remitent, o sigui jo, si que puc veure fins i tot qui l’ha obert i qui no-

Penso que aquest mitjà de comunicació amb les famílies és molt efectiu. L’aplicació està també per a mòbil, i quan t’escriuen un missatge t’arriba una notificació com si fos de missatgeria instantània. El programa permet incloure adjunts i entre d’altres coses ho fem servir per enviar les notes en format pdf i així no gastar paper (a més, podem saber si han obert el missatge de les notes o no).