Si fem clic a sobre d’aquest enllaç o a la foto que hi ha sota, anirem a una activitat interactiva de repàs del primer trimestre de sisè. Es tracta d’una mena de “room escape” feta a partir d’una de les plantilles del genial.ly.

Mitjançant aquesta tasca, amb reptes de llengua i matemàtiques principalment, l’alumnat serà conscient de les seves mancances (o no) en alguns dels contiguts de la primera avaluació.

Serà una activitat que faran de manera individual (cadascú amb el seu Chromebook). Per a la seva realització, és necessari l’ús d’auriculars (perquè hi ha una part amb un vídeo de Youtube amb àudio).

La plantejaré com una tasca dins d’una classe del Google Classroom i així podran posar-me comentaris  i respondre a algunes preguntes dins d’un formulari de Google per fer una autoavaluació.

El resultat ha estat molt positiu. Ha estat una experiència molt dinàmica i divertida. Des del principi han estat molt motivats i motivades (tot i que sovint fem diferents tipus d’activitats interactives, incloent el propi genial.ly).

Tenia els meus dubtes de si acabarien tots i totes en el temps màxim establert, però al final sí, tothom ha acabat, ha enviat la captura i ha fet el qüestionari d’autoavaluació.

Com a reflexió final, i després de llegir els comentaris que m’han posat, crec que és una bona manera de consolidar aprenentatges i prendre consciència de les virtuts i  les mancances. El fet de no limitar els intents a l’hora de resoldre els enigmes afavoreix que tots i totes tinguin la possibilitat d’acabar i “sortir de l’escola”. Han estat molt concentrats i concentrades en tot moment.

Cal dir també, que són un grup que està acostumat a fer per exemple Kahoots cada vegada que acaben una unitat de medi, abans de l’examen o la prova. És un grup que està acostumat per tant a fer autoavaluacions interactives.