L’activitat que ha fet l’alumnat ha estat fer una tasca del Classroom de la classe virtual de medi.  Aquesta tasca ha estat posterior al treball de tot el projecte de “La Llum i el so”. L’activitat que han portat a terme ha estat la creació d’uns kahoots per grups. Cada grup ha fet un kahoot amb 18 preguntes dels 6 apartats proposats. Després, la resta de la classe participat o “jugat” amb els kahoots de la resta dels grups.

 

 

He escollit la competència d’alfabetització mediàtica i tractament de dades com a eix vertebrador de la situació d’ensenyament-aprenentatge. Normalment els alumnes estan acostumats a “jugar” amb kahoots que fem els mestres. Ara, estan ells fent de mestres. Han de cercar la informació, han d’analitzar els continguts de que disposen (a la presentació, als llibres, a les seves cerques a internet), han de seleccionar i filtrar. Tot per poder fer unes preguntes i unes respostes adequades. I no només adequades, sinó bones. Tan bones que puguin ser difícils i accessibles alhora, fàcils però imprescindibles pel projecte. Necessiten un coneixement previ de les eines digitals per dur a terme tot això. I ho tenen. I si alguna part no la dominen i tenen dubtes, els han de resoldre abans de continuar cap endavant. I d’això es tracta, de feina en grup. D’ajudar-se i recolzar-se els uns als altres.

No he parlat explícitament, però l’altra competència que clarament estan treballant és la creació de continguts digitals.

Pel que fa als continguts digitals creats pels alumnes, concretament els creats amb el kahoot, tenen enllaços privats. Només poden veure el contingut  (i editar)  els membres del grup i els mestres. En el moment d’accedir als kahoots, es fa amb la pdi des del compte dels docents. D’aquesta manera, fem la nostra contribució a la protecció de dades i a la ciberseguretat dels continguts de l’alumnat. Cal dir també, que els alumnes utilitzen en tot moment les dades d’usuari i contrasenya proporcionats pel centre (g-suite) i els mestres també.

 

El resultat ha estat molt positiu. Després del repte de l’altre dia amb “escapa de l’escola” com a autoavaluació del primer trimestre, aquests kahoots com a autoavaluació abans d’una prova de medi, han estat molt encertats. A més cada grup s’havia de preparar la seva part abans per poder fer el kahoot.