L’estratègia digital de centre (EDC) que es tractarà en aquest cas és la de l’INS la Sénia, situat a la població de la Sénia. Aquest centre educatiu ha desenvolupat una EDC orientada a la integració de les noves tecnologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge, amb un enfocament en l’ús de dispositius digitals, plataformes educatives i metodologies innovadores que afavoreixen la competència digital tant dels alumnes com del professorat.
1.Breu contextualització del centre des del punt de vista digital.
Les noves tecnologies prenen rellevància des del curs 2006-2007 amb el projecte d’innovació PUNT EDU, utilitzant la tecnologia com a eina educativa. En 2015-2016, el centre participa en el projecte NETINVET de Comerç Internacional, col·laborant amb altres centres europeus. A partir de 2016-2017, es promou el treball col·laboratiu amb entorns digitals com DRIVE, Moodle i WEERAS, i es gestiona l’absentisme amb un servidor propi. En 2017-2018, es formalitza la gestió d’absències amb WEERAS i, des de 2018, es desenvolupa el pla TAC, actualment evolucionant en l’EDC.
 2. Data de redacció de l’EDC, actualitzacions i nivell d’ús en el centre.
La redacció de l’estratègia digital de centre (EDC) de l’INS La Sénia va començar durant el curs 2022-2023. Posteriorment, es va iniciar la implementació d’aquesta EDC al curs 2023-2024. Pel que fa al nivell d’ús al centre, actualment és de nivell mitjà, amb una adopció progressiva de les eines i recursos digitals per part del professorat i l’alumnat.
3. Objectius més rellevants de l’EDC (destacar-ne almenys tres)
  1. Millorar les comunicacions i l’acolliment digital que es fa a tota la comunitat educativa.
  2. Vetllar per un ús de les TAC de forma segura, establint les normes d’ús i seguint els protocols de drets d’autoria i llicències digitals i donant a conèixer a l’alumnat aspectes sobre ciberseguretat, ús i abús de les pantalles i de les xarxes socials i altres aspectes relacionats amb el món digital.
  3. Establir el desplegament de la competència digital de l’alumnat per nivell i departament.
  4. Garantir l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de forma clara i objectiva.
  5. Seguretat i protecció de dades.
5. Aspectes més destacables de l’apartat de Cultura Digital
Un dels apartats de la cultura digital del centre és la descripció dels serveis i usuaris, on s’especifiquen els diferents rols, com el coordinador digital i els tutors. A més, es destaca que el centre disposa d’un domini propi, @inslasenia.cat. També s’esmenten els entorns virtuals d’aprenentatge utilitzats, com Moodle i Google Classroom.
Un altre aspecte important és la creació i gestió dels usuaris, responsabilitat del coordinador digital. A més, es recullen els diferents documents del centre, com el PEC, les NOFC i el projecte de direcció. Finalment, s’inclou el desplegament curricular de la competència digital i les bones pràctiques digitals.