Situació d’aprenentatge: Creació del meu perfil de LinkedIn

 

La situació d’ensenyament-aprenentatge per treballar la competència digital de l’alumnat es basarà en la creació d’un perfil de LinkedIn, la xarxa social especialitzada en el mon laboral més important que existeix. A través del coneixement de l’existència i funcionament d’aquesta xarxa social els alumnes treballaran la competència de “Comunicació, col·laboració i ciutadania digital”. Aquesta situació d’ensenyament-aprenentatge està pensada per alumnes de PFI – PTT i de Cicles Formatius de Grau Mitjà (mòdul de Formació i Orientació Laboral).

Aquesta competència es basa es basa en “Dissenyar, implementar i integrar, en els processos d’ensenyament-aprenentatge, propostes pedagògiques per desenvolupar i avaluar la competència digital de l’alumnat en la comunicació i la col·laboració, utilitzant tecnologies i respectant l’etiqueta digital, així com per construir una ciutadania i una identitat digital responsables.”

S’ha de tenir en compte que aquesta xarxa social posa en contacte els oferents i demandants d’ocupació, per tant és important que els alumnes estiguin familiaritzats amb aquesta xarxa. Amb aquesta activitat es busca que els alumnes treballin els següents coneixements i actituds:

  • Utilitzar les tecnologies digitals per col·laborar amb altres, per crear de manera conjunta recursos i coneixements i per compartir dades i continguts digitals.
  • Participar en la societat mitjançant l’ús de serveis digitals públics i privats.
  • Conèixer i aplicar les normes de comportament -etiqueta digital- i desenvolupar les habilitats per progressar amb respecte i empatia en utilitzar les tecnologies digitals i interactuar en entorns digitals.
  • Buscar oportunitats per al propi empoderament i la participació ciutadana a través de les tecnologies digitals adequades.

Aquí podeu trobar la situació d’aprenentatge plantejada amb el seu sistema d’avaluació corresponent:

ENUNCIAT

LinkedIn és mundialment coneguda com la xarxa social professional més important. Multitud d’empreses empren aquesta xarxa professional per a buscar els candidats més adequats per a les seves vacants i el perfil del demandant d’ocupació actua com una espècie de currículum que ens dona a conèixer professionalment, tant els nostres estudis, experiències, funcions, idiomes i altres dades importants han d’aparèixer en el nostre perfil. Aquesta activitat consistirà en la creació d’un perfil propi en aquesta xarxa social professional. Per a tenir un perfil de LinkedIn efectiu i atraient per a les empreses hem d’esforçar-nos per donar-nos a conèixer tan bé com sigui possible. Abans de llançar-te a la creació del perfil visualitzarem parcialment aquest vídeo que ens explicarà com completar i modificar el nostre perfil:

https://www.youtube.com/watch?v=1ka8WHmDZBA

Aquí tens més consells per a tenir un perfil de Linkedin complet: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a548467/-como-creo-un-buen-perfil-de-linkedin-?lang=es

No et preocupis si no has tingut experiència laboral, per a l’activitat pots triar una empresa i el lloc on t’agradaria treballar en un futur, després ja podràs canviar-lo a la teva experiència real.

Una vegada vist el vídeo i tingueu clar com crear el vostre perfil recordar-vos de mirar la rúbrica amb la qual avaluaré aquesta activitat perquè tingueu la informació necessària sobre com obtenir la màxima qualificació.

Recordar enviar-me l’enllaç al vostre perfil de Linkedin a la següent adreça de correu electrònic: iinsaus1@xtec.cat

Aquí trobaràs la rúbrica de com s’avaluarà aquesta situació d’aprenentatge.

  • Rúbrica de la actividad de LinkedIn
 

RÚBRICA

4 (Excel·lent 9 – 10) 3 (Notable 7.5 -8.9) 2 (Bé 5 – 7.4) 1 (Insuficient 0 -4.9)
Elements del perfil (50%)  

S’emplenen tots els apartats bàsics i tots els apartats secundaris (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.)

 

S’emplenen els apartats bàsics i almenys dos secundaris (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.)

 

S’emplenen els apartats bàsics i almenys un secundari (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.)

 

No s’emplenen tots els apartats bàsics del perfil (Experiència laboral, Formació acadèmica, Idiomes)

Aparença visual (20%)  

S’afegeixen tots els elements visuals possibles en el perfil

 

S’afegeixen dos elements visuals com ara la foto de perfil, l’encapçalament o la URL

 

S’afegeix un element visual tal com la foto de perfil, l’encapçalament o la URL

 

No s’afegeix foto de perfil, ni encapçalament, ni s’edita la URL

Activitat del perfil o “engagement” (15%)  

Es realitza almenys dues publicacions d’interès tal com un vídeo, article, fotografia i recomanació d’una company de classe

 

Es realitza almenys una publicació d’interès tal com un vídeo, article, fotografia i recomanació d’un company de classe

 

Es realitza almenys una publicació d’interès tal com un vídeo, article, fotografia o recomanació d’un company de classe

 

No es comparteix cap publicació d’interès segons els interessos laborals de cada estudiant

Contactes en LinkedIn (15%)  

L’alumne té almenys 20 contactes en Linkedin

 

L’alumne té almenys 15 contactes en Linkedin

 

L’alumne té almenys 10 contactes en Linkedin

 

L’alumne no té cap contacte en Linkedin

 

Els requisits tècnics necessaris per crear el perfil de LinkedIn i completar la situació d’ensenyament-aprenentatge son els següents:

  1. Coneixement del funcionament de LinkedIn.
  2. Coneixement del sector dels estudis de l’alumne per saber com enfocar el seu perfil de LinkedIn.
  3. S’haurà de visualitzar parcialment un vídeo penjat a YouTube que simplifica bastant el procés per situar-se a aquesta xarxa social i crear un perfil bàsic (Enllaç URL a l’enunciat de la Situació D’E.A).
  4. Llegir l’article de l’enunciat (Enllaç URL).
  5. Presentació PowerPoint bàsica de LinkedIn preparada pel docent.