Situació d’aprenentatge: Creació del meu perfil de LinkedIn
La situació d’ensenyament-aprenentatge per treballar la competència digital de l’alumnat es basarà en la creació d’un perfil de LinkedIn, la xarxa social especialitzada en el mon laboral més important que existeix. A través del coneixement de l’existència i funcionament d’aquesta xarxa social els alumnes treballaran la competència de “Comunicació, col·laboració i ciutadania digital”. Aquesta situació d’ensenyament-aprenentatge està pensada per alumnes de PFI – PTT i de Cicles Formatius de Grau Mitjà (mòdul de Formació i Orientació Laboral).
Aquesta competència es basa es basa en “Dissenyar, implementar i integrar, en els processos d’ensenyament-aprenentatge, propostes pedagògiques per desenvolupar i avaluar la competència digital de l’alumnat en la comunicació i la col·laboració, utilitzant tecnologies i respectant l’etiqueta digital, així com per construir una ciutadania i una identitat digital responsables.”
S’ha de tenir en compte que aquesta xarxa social posa en contacte els oferents i demandants d’ocupació, per tant és important que els alumnes estiguin familiaritzats amb aquesta xarxa. Amb aquesta activitat es busca que els alumnes treballin els següents coneixements i actituds:
- Utilitzar les tecnologies digitals per col·laborar amb altres, per crear de manera conjunta recursos i coneixements i per compartir dades i continguts digitals.
- Participar en la societat mitjançant l’ús de serveis digitals públics i privats.
- Conèixer i aplicar les normes de comportament -etiqueta digital- i desenvolupar les habilitats per progressar amb respecte i empatia en utilitzar les tecnologies digitals i interactuar en entorns digitals.
- Buscar oportunitats per al propi empoderament i la participació ciutadana a través de les tecnologies digitals adequades.
Aquí podeu trobar la situació d’aprenentatge plantejada amb el seu sistema d’avaluació corresponent:
ENUNCIAT
LinkedIn és mundialment coneguda com la xarxa social professional més important. Multitud d’empreses empren aquesta xarxa professional per a buscar els candidats més adequats per a les seves vacants i el perfil del demandant d’ocupació actua com una espècie de currículum que ens dona a conèixer professionalment, tant els nostres estudis, experiències, funcions, idiomes i altres dades importants han d’aparèixer en el nostre perfil. Aquesta activitat consistirà en la creació d’un perfil propi en aquesta xarxa social professional. Per a tenir un perfil de LinkedIn efectiu i atraient per a les empreses hem d’esforçar-nos per donar-nos a conèixer tan bé com sigui possible. Abans de llançar-te a la creació del perfil visualitzarem parcialment aquest vídeo que ens explicarà com completar i modificar el nostre perfil:
https://www.youtube.com/watch?v=1ka8WHmDZBA
Aquí tens més consells per a tenir un perfil de Linkedin complet: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a548467/-como-creo-un-buen-perfil-de-linkedin-?lang=es
No et preocupis si no has tingut experiència laboral, per a l’activitat pots triar una empresa i el lloc on t’agradaria treballar en un futur, després ja podràs canviar-lo a la teva experiència real.
Una vegada vist el vídeo i tingueu clar com crear el vostre perfil recordar-vos de mirar la rúbrica amb la qual avaluaré aquesta activitat perquè tingueu la informació necessària sobre com obtenir la màxima qualificació.
Recordar enviar-me l’enllaç al vostre perfil de Linkedin a la següent adreça de correu electrònic: iinsaus1@xtec.cat
Aquí trobaràs la rúbrica de com s’avaluarà aquesta situació d’aprenentatge.
- Rúbrica de la actividad de LinkedIn
RÚBRICA |
4 (Excel·lent 9 – 10) | 3 (Notable 7.5 -8.9) | 2 (Bé 5 – 7.4) | 1 (Insuficient 0 -4.9) |
Elements del perfil (50%) |
S’emplenen tots els apartats bàsics i tots els apartats secundaris (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.) |
S’emplenen els apartats bàsics i almenys dos secundaris (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.) |
S’emplenen els apartats bàsics i almenys un secundari (Sobre, Coneixements i aptituds, Cursos, Interessos, Recomanacions, Causes benèfiques, Voluntariat, etc.) |
No s’emplenen tots els apartats bàsics del perfil (Experiència laboral, Formació acadèmica, Idiomes) |
Aparença visual (20%) |
S’afegeixen tots els elements visuals possibles en el perfil |
S’afegeixen dos elements visuals com ara la foto de perfil, l’encapçalament o la URL |
S’afegeix un element visual tal com la foto de perfil, l’encapçalament o la URL |
No s’afegeix foto de perfil, ni encapçalament, ni s’edita la URL |
Activitat del perfil o “engagement” (15%) |
Es realitza almenys dues publicacions d’interès tal com un vídeo, article, fotografia i recomanació d’una company de classe |
Es realitza almenys una publicació d’interès tal com un vídeo, article, fotografia i recomanació d’un company de classe |
Es realitza almenys una publicació d’interès tal com un vídeo, article, fotografia o recomanació d’un company de classe |
No es comparteix cap publicació d’interès segons els interessos laborals de cada estudiant |
Contactes en LinkedIn (15%) |
L’alumne té almenys 20 contactes en Linkedin |
L’alumne té almenys 15 contactes en Linkedin |
L’alumne té almenys 10 contactes en Linkedin |
L’alumne no té cap contacte en Linkedin |
Els requisits tècnics necessaris per crear el perfil de LinkedIn i completar la situació d’ensenyament-aprenentatge son els següents:
- Coneixement del funcionament de LinkedIn.
- Coneixement del sector dels estudis de l’alumne per saber com enfocar el seu perfil de LinkedIn.
- S’haurà de visualitzar parcialment un vídeo penjat a YouTube que simplifica bastant el procés per situar-se a aquesta xarxa social i crear un perfil bàsic (Enllaç URL a l’enunciat de la Situació D’E.A).
- Llegir l’article de l’enunciat (Enllaç URL).
- Presentació PowerPoint bàsica de LinkedIn preparada pel docent.
Deixa un comentari