1. Els meus dos punts forts de la pràctica docent digital: 

Em permet una comunicació fluida i eficaç amb les famílies: Utilitzo eines digitals com ara la plataforma del centre, el correu electrònic i missatgeria instantània (WhatsApp) per mantenir una comunicació constant i transparent amb les famílies, docents (companys/es) i alumnes. Això permet resoldre dubtes, informar sobre el progrés i fomentar la participació en el procés d’aprenentatge.

La facilitat per la Integració de recursos digitals a l’aula: Incorporar eines i recursos digitals de manera regular a les classes per tal de diversificar les activitats, motivar l’alumnat i promoure el desenvolupament de la seva competència digital. Plataformes educatives, aplicacions interactives, vídeos educatius i presentacions multimèdia són alguns exemples dels recursos que es poden utilitzar.

2. Les 4 possibles millores: 

Aprofundir en l’ús d’eines d’avaluació digital: Explorar i implementar noves eines digitals per a l’avaluació formativa i sumativa, per exemple, formularis interactius o plataformes d’avaluació per competències.

Millorar la personalització de l’aprenentatge: Utilitzar eines digitals per adaptar les activitats i els recursos a les necessitats individuals de cada alumne, oferint itineraris d’aprenentatge personalitzats, tenint sempre en compte alumnat identificat NESE i els que son NESE però potser no estan identificats.

Fomentar la creació de contingut digital per part de l’alumnat: Promoure la creació de projectes digitals a alumnat, l’elaboració i la presentació d’informació en diferents formats digitals.

Reflexionar sobre l’ús de la tecnologia a l’aula: Analitzar l’impacte de les eines digitals en l’aprenentatge de l’alumnat i ajustar la pràctica docent en conseqüència.

3. Conclusions: La integració de les tecnologies digitals a l’educació ofereix un gran potencial per a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge. No obstant això, és important utilitzar-les de forma crítica i reflexiva, tenint sempre present l’objectiu principal: afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat. Com a docent, és fonamental estar en constant formació i actualització per tal d’aprofitar al màxim les oportunitats que ofereixen les tecnologies digitals i garantir una pràctica docent innovadora i de qualitat. Sempre tenint present les necessitats individuals de l’alumnat, famílies i docents.

4. Formació: 

FORMACIÓ PEDAGÒGICA DE LA MALETA AUDIOVISUAL 23-24

4.1 Quina possible millora podeu treballar amb aquesta formació?

Aquesta activitat formativa es planteja com un recurs per poder facilitar, als docents dels centres educatius de totes les etapes educatives, els coneixements i les habilitats imprescindibles que permeten la implantació de projectes de comunicació audiovisual a les aules.

La millora ens permetria millorar la personalització dels aprenentatges i a més, fomentar la creació de contingut.

4.2. Per què heu escollit aquesta formació?

Perquè tant per alumnat amb NESE com per alumnat sense NESE, la part visual es molt important en totes les etapes educatives i tenir aquests coneixements, ens facilitaria aquesta inclusió i personalització dels aprenentatges.

4.3 Quins aprenentatges us pot aportar?

  • Coneixements bàsics de les característiques i funcionalitats dels equipaments de la maleta audiovisual.
  • Primer contacte amb el llenguatge audiovisual.
  • Edició d’àudio i vídeo.
  • Treball competencial a l’aula.
  • Disseny de propostes didàctiques competencials.