En el centre públic d’educació primària on treballo els nous docents han de contactar telefònicament amb l’Equip Directiu i presentar la credencial el dia d’incorporació al centre. En aquell moment, hauran d’omplir un formulari amb les seves dades bàsiques com el correu corporatiu xtec si se’n disposa. El centre disposa de dos senyals wifi per fer efectives les comunicacions digitals. Als docents se’ls facilita una guia compartida mitjançant el Google Drive amb tota la informació del funcionament i organització de l’escola. Els docents amb una destinació a l’escola superior a 15 dies se li fa un correu corporatiu del centre en el qual trobarà una Unitat Compartida del Drive amb les programacions i diversos recursos. L’escola té un grup de WhatsApp amb el personal docent per tal de comunicar ràpidament aspectes concrets d’organització i el calendari setmanal.
Les famílies reben totes les autoritzacions, els pagaments de les quotes de materials, activitats i tallers a través de Dinantia, una plataforma de comunicació web i mòbil que els permet efectuar els pagaments i rebre missatgeria. En el cas que hi hagi famílies que no puguin fer servir la plataforma es procedirà a facilitar-los les autoritzacions en paper i s’introduiran els resultats manualment al recull extret de per part del tutor/a. Les autoritzacions d’entitats externes es donaran en paper i serà el tutor/a qui les recollirà i custodiarà. Les famílies han de comunicar preferiblement per escrit les faltes d’assistència a través de qualsevol dels canals disponibles.
La comunicació preferent al centre és a través del correu electrònic. Des de l’escola existeix un correu, el qual serà el mitjà amb què el centre es comunicarà amb les famílies de manera habitual. El docent, amb el correu corporatiu del centre durà a terme el contacte amb les famílies dels alumnes, amb els correus corporatius dels alumnes i el Google Classroom. També existeix l’agenda dels alumnes per comunicar aspectes concrets amb les famílies, com el comportament setmanal de l’alumnat mitjançant un sistema de gomets (escala de colors) o altres comunicacions que el docent cregui oportunes. L’escola també té un compte a Instagram, en el qual es pengen activitats del dia a dia adjuntant fotografies dels alumnes autoritzats per les famílies.
https://www.instagram.com/p/C0KUcXVIJD0/?igsh=ZzV2Rndzd4Mnly
Pel que fa a la protecció de dades, el correu electrònic s’ha enviat a totes les famílies mitjançant el mètode de còpia oculta per tal de no revelar aquesta informació personal de cada família a la resta de famílies. Pel que fa a la publicació d’Instagram s’han tingut en compte els drets d’imatge per no publicar aquells/es alumnes sense autorització. Tot, amb l’objectiu de garantir el dret de protecció de dades personals. Per tal de preservar la seguretat digital, els ordinadors compten amb programes antivirus i procurem que tinguin les últimes actualitzacions instal·lades. Per entrar a l’ordinador tenim una contrasenya robusta i diferent i la connexió a Internet es du a terme mitjançant una xarxa segura. Pel que fa al mòbil, l’accés el tinc protegit mitjançant l’escaneig de la meva cara i per tenir Internet utilitzo el 4G i o la wifi, però no faig servir xarxes wifi públiques. És important protegir els nostres telèfons, ja que les imatges de l’alumnat les capturem amb ells i les emmagatzemem durant un temps.
Pel que fa a les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre, es fa servir el Google Drive amb carpetes compartides i el correu electrònic. També el Canva i el Prezi són programes que utilitzem de forma individual i col·laborativa per elaborar els materials de l’aula. L’ús digital afavoreix la coordinació entre professionals del centre, ja que no tenim gaires moments per trobar-nos i l’espai digital agilitza i facilita aquest intercanvi. També l’aplicació de missatgeria instantània (WhatsApp) ajuda en aquests processos. Tot i això, la col·laboració entre el personal docent, milloraria si totes les persones tinguéssim un millor domini dels programes que faciliten aquestes tasques de col·laboració.
Deixa un comentari