Sessió 12- Reptes comunicatius i d’ accessibilitat digital
En una taula de dues columnes i cinc fileres heu de determinar, com a mínim, dos dels reptes comunicatius que poden tenir les famílies dels col·lectius més vulnerables en cada una de les següents situacions:
- Comunicació digital escrita amb vosaltres.
- Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten.
- Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de famílies d’alumnes (AFA).
- Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola.
Cal argumentar per grups reduïts de forma reflexionada la vostra elecció.
Situació | Repte 1 | Repte 2 | Proposta de millora |
Comunicació digital escrita amb vosaltres. | Accessibilitat a Internet:
En col·lectius vulnerables és probable que no disposin de connexió Wi-Fi ni tampoc xarxes mòbils. |
Barreres lingüístiques:
Si les famílies no tenen un domini adequat de l’idioma utilitzat en la comunicació, poden tenir dificultats per entendre les instruccions i/o les informacions enviades. |
Accessibilitat: Dues opcions, la primera d’elles proposar la reunió presencial al centre. Si es vol fer digital, caldria facilitar l’accés als Wifis portàtils.
Barreres lingüístiques: organitzar dins del centre educatiu cursos d’idiomes (català i castellà). A la vegada també es pot facilitar el servei de traductor/a lingüístic/a mentres no hi hagi les competències bàsiques de comunicació. Ús de traductor a nivell d’aplicacions digitals. |
Reunió virtual amb altres famílies de l’ Associació de famílies d’ alumnes. | Manca de confiança o familiaritat amb les plataformes de videoconferència: Si les famílies no tenen experiència prèvia en l’ús de plataformes de videoconferència com Zoom, Microsoft Teams o Google Meet, poden trobar-se amb dificultats tècniques per unir-se a la reunió. | Falta d’equipament adequat: Algunes famílies poden no disposar dels dispositius necessaris per participar en una reunió virtual, com ara una càmera web, un micròfon o auriculars. Això pot limitar la seva capacitat de comunicar-se i participar activament en la reunió. | Equipament: des del centre es pot facilitat l’accés a tot el material necessari per fer les videotrucades.
Manca de confiança: Organitzar píndoles formatives per les famílies. És un activitat que contribueix també a la cohesió entre centre i famílies. Potenciar activitats interculturals al centres educatius. |
Deixa un comentari