Mesures i suport universal
En base a les mesures i suport universal del Departament d’Educació s’ha seleccionat 3 propostes que es poden utilitzar i pensar en quin dels tres apartats es poden classificar aquestes fortaleses i perquè:
- Recursos individuals, per fer servir a l’aula (o amb l’alumnat que vosaltres tracteu).
- Propostes de centre i programes d’acció global i/o coordinada (entre vosaltres i un centre, p. ex.).
- Normes d’ús i normativa d’aplicació directa a un centre o el territori (entès com les vostres zones d’acció de treball).
Al final, posar en comú les eleccions i debatre sobre la seva adequació, a ser possible per etapes educatives.
| Recursos individuals, per fer servir a l’aula | Propostes de centre i programes d’acció global i/o coordinada | Normes d’ús i normativa d’aplicació directa a un centre o el territori |
| Ambients/Espais | DUA | Aprenentatge servei comunitari |
| Racons/tallers | Treball per projectes | Suport digital |
| Aprenentatge entre iguals | Aprenentatge cooperatiu | Prevenció situacions de conflicte |
| Educació emocional | Docència compartida | Mediació escolar |
| Filosofia 3/18 | Classe invertida | |
| Autoavaluació i coavaluació | Capses d’aprenentatge | |
| Rúbrica | Agrupament flexible de l’alumnat | |
| Portafoli/carpeta d’aprenentatge | Flexibilització horària del centre | |
| Cohesió de grup | Participació de les famílies | |
| Cercle de diàleg | Comissions mixtes de treball | |
| Assemblea de classe | L’aula com espai multifuncional | |
| Compartir objectius en l’avaluació formadora | Orientació acadèmica i professional | |
| Tutoria entre iguals | Objectius dels diferents espais de l’aula | |
| Contractes | Organització de mesures i suports | |
| Entrevista tutor-alumne | Dinamitzadors de pati | |
| Bases d’orientació | Mediadors de pati/guaites | |
| Esquemes | ||
| Mapes conceptuals | ||
| Diaris de classe | ||
| Resums | ||
| Tauleta àgil o Kanban | ||
| Bastides de suport | ||
| Hora de consulta | ||
| Pactar contractes |
Deixa un comentari