En aquest article parlarem de les tecnologies digitals que em semblen més útils per donar una retroalimentació tant als alumnes com a les famílies.
- Per a informar i oferir retroacció a l’alumnat:
- Google Classroom: Aquesta plataforma permet compartir materials, assignar tasques i proporcionar retroacció individualitzada als alumnes. Es pot organitzar de manera clara i ordenada, facilitant l’accés als recursos. La retroacció pot ser directa sobre les tasques i objectius d’aprenentatge, i es pot realitzar en temps real o de manera regular, segons les necessitats de l’alumnat. Es pot personalitzar per adaptar-se a les necessitats d’aprenentatge individuals. Criteris més presents:
- Registre (tècnic)
- Accessibilitat (tècnic)
- Interactivitat (tècnic)
- Privacitat (Ètic)
- Organització (Didàctic)
-
- Kahoot!: Utilitzant aquesta eina, es poden crear qüestionaris interactius per avaluar el progrés dels alumnes en temps real. A més, permet oferir retroacció immediata a través de les respostes dels alumnes. És una manera divertida i interactiva d’implicar els estudiants en el seu aprenentatge i proporcionar retroacció constructiva. Criteris més presents:
- Significació (Didàctic)
- Orientació a l’aprenentatge (Didàctic)
- Interactivitat (Tècnic)
- Justícia (Ètic)
-
- Flipgrid: Aquesta plataforma permet als alumnes gravar vídeos curts per respondre preguntes o compartir els seus treballs. Els docents poden donar retroacció específica sobre el contingut dels vídeos, reforçant els punts forts i oferint consells per millorar. A més, la interacció entre els alumnes mateixos pot afavorir l’aprenentatge col·laboratiu. Criteris més presents:
- Estètica (Tècnic)
- Retroacció constructiva (Didàctic)
- Comunicació (Ètic)
- Interactivitat (Tècnic)
- Per a informar i oferir retroacció a les famílies:
- ClassDojo: Aquesta plataforma ofereix una comunicació directa entre docents i famílies, permetent compartir informació sobre el progrés acadèmic dels alumnes i oferir retroacció sobre el seu comportament i tasques fetes a l’escola. Es pot assegurar la privacitat de les dades personals dels alumnes i mantenir una comunicació transparent i oberta amb les famílies. Criteris més presents:
- Justícia (Ètic)
- Comunicació (Ètic)
- Integritat (Ètic)
- Accessibilitat (Tècnic)
- Privacitat (Ètic)
Aquestes tecnologies s’ajusten als criteris didàctics, ètics i tècnics establerts, assegurant una retroacció clara, significativa, regular i en temps real, alhora que garanteixen la privacitat dels alumnes i ofereixen una experiència d’aprenentatge accessible i interactiva.
Deixa un comentari