El M1 té com a objectius principals:
A-Comprovar les possibilitats pedagògiques del joc a través dels conceptes de:
PODER DEL JOC: La connexió es el fil conductor entre els protagonistes i com augmenta l’atenció de l’alumnat quan s’introdueix el joc en l’activitat docent.
CERCLE MÀGIC: El sentit emocional (del grup) com a resultat de la práctica del joc .
B- Diferenciar entre joc, l’aprenentatge basat en jocs i la ludificació:
Elements bàsics del joc seran: objectius, normes, mecanismes de retroalimentació, llibertat de participació.
Aprenentatge basat en jocs, implica utilitzar el joc amb uns objectius didàctics, associat a treballar en continguts determinats.
Ludificació (o 3er nivell ) es quan un joc concret l’apliquem al procés d’ensenyament-aprenentatge mitjançant el rediseny i s’adaptació del joc. En aquesta línia cal estar alerta als sistemes de puntuacions i premis asignats o reforçadors positius que podrien condicionar l’aprenentatge.
C- Conèixer la teoria del flux que es l’estat mental i motivació de l’alumnat envers el joc; la consonància entre les habilitats del jugador i els reptes que es proposen per tal de que no hi hagi avorriment o acabi desistint.
Deixa un comentari