Exposa les conclusions finals del teu portafolis, resumint de forma clara què has pogut aprendre de la formació i com ha estat el teu procés i progrés al llarg d’aquesta. I com aquest projecte formatiu veus que pot aplicar-se i concretar-se en una actuació de centre dins de l’Estratègia digital de centre. 

Les conclusions finals del meu portafolis reflecteixen un aprenentatge sobre la prevenció, intervenció de l’assetjament i domini digital. He adquirit habilitats per detectar i abordar situacions d’assetjament i promoure un ús responsable de la tecnologia.

En el meu procés personal, he millorat en la capacitat d’abordar els casos de bullying amb eficàcia i empatia.

A nivell de centre, es podria implementar un curs de formació sobre bullying i domini digital per a tota la comunitat educativa. A més, es podrien crear materials educatius per integrar-los en les pràctiques pedagògiques del centre. Això contribuiria a crear un entorn escolar més segur i conscienciat sobre el bullying.

  • De quina manera creus que aquest projecte formatiu contribueix a la teva pràctica docent? Aquest projecte formatiu sobre el bullying pot ser una eina molt valuosa per a la meva pràctica docent de diverses maneres:
  1. Sensibilització
  2. Estratègies d’intervenció
  3. Creació d’un entorn segur
  4. Col·laboració amb altres professionals

En resum, aquest projecte formatiu pot enriquir la meva pràctica docent proporcionant-me les eines i els coneixements necessaris per abordar el bullying de manera efectiva, crear un entorn segur i fomentar el benestar dels meus alumnes.

  • Creus que es poden integrar eines i continguts digitals pel professorat i alumnat que poden ajudar en la intervenció i prevenció de l’assetjament? Quins? Posa algun exemple.Sí, es poden integrar eines per al professorat i per als alumnes per a treballar la intervenció i prevenció de l’assetjament escolar.
    • Plataformes d’aprenentatge en línia: com Moodle o Canvas per impartir un curs.
    • Mòduls educatius interactius: Dins de la plataforma d’aprenentatge, es poden crear mòduls educatius interactius sobre l’assetjament escolar. Aquests mòduls poden incloure vídeos, simulacions de situacions d’assetjament, estudis de casos i qüestionaris d’autoavaluació.
    • Fòrums de discussió: es poden habilitar fòrums de discussió a la plataforma perquè els participants puguin compartir les seves opinions, experiències i estratègies relacionades amb l’assetjament escolar.
    • Recursos multimèdia: vídeos, podcasts i infografies al curs. Aquests recursos poden proporcionar informació sobre l’assetjament escolar i estratègies de prevenció. També poden incloure entrevistes amb experts i testimonis de persones que han experimentat assetjament.
    • Simulacions de casos: es poden organitzar simulacions de casos d’assetjament escolar per a que els participants puguin practicar les seves habilitats d’intervenció.
  • Si haguessis de destacar una reflexió rellevant del teu procés d’aprenentatge, quina seria?

Durant el curs, he après que l’assetjament escolar és un problema que afecta a tots els membres de la comunitat escolar. Cal remarcar la importància de reconèixer i respondre immediatament a les situacions d’assetjament i també la necessitat de fomentar un entorn escolar inclusiu i respectuós. La prevenció de l’assetjament requereix una combinació d’educació, comunicació oberta i intervenció activa per part del personal escolar i els estudiants. És essencial que tots treballem junts per crear un entorn escolar on tots els alumnes se sentin segurs i respectats.

  • T’ha sigut d’utilitat elaborar el portafolis per fer explícites les evidències d’aprenentatge que has tingut i per ajudar-te en la reflexió d’allò après?L’elaboració del portafolis per documentar les evidències d’aprenentatge i facilitar la reflexió ha estat molt útil en el curs de bullying. Aquesta eina m’ha permès recopilar i organitzar tota la informació rellevant i els aprenentatges que he adquirit durant el curs.
    El portafolis m’ha proporcionat una visió global del meu progrés i dels temes clau tractats durant el curs.
  • Et sents més preparat/da per actuar davant situacions d’assetjament i ciberassetjament després d’haver realitzat el projecte formatiu, tant a nivell individual com a nivell de centre?Aquest curs formatiu ha millorat la meva confiança i la meva capacitat per abordar l’assetjament, a nivell personal  i com a membre actiu de la comunitat escolar. Estic més preparada per reconèixer, prevenir i respondre aquestes situacions de manera efectiva i empàtica.
  • Un cop finalitzat el projecte formatiu en quins aspectes voldries seguir millorant (considerant que ser un bon docent en la intervenció de l’assetjament i el domini digital és una tasca que no té fi)?Després de finalitzar el curs formatiu, podria seguir millorant en els següents aspectes:
    • Col·laboració i intercanvi d’experiències amb altres companys.
    • Autoreflexió i autoavaluació.
    • Formació contínua.

    La docència requereix compromís, dedicació i una actitud oberta a l’aprenentatge constant.