Continguts sobre bullying
- Quins criteris heu seguit per seleccionar el cas que heu dramatitzat en vídeo i analitzat? Per què?
Hem representat un cas de bullying real que va sofrir una integrant del nostre grup de petita, tenint en compte els criteris i agents que formen part en un cas de bullying.
Avaluació i retroacció: analítiques i evidències d’aprenentatge
- Explica com utilitzareu aquesta proposta en el centre on treballes, de quina manera tot allò après ho podeu integrar en l’Estratègia digital de centre?
En el nostre centre, podríem utilitzar aquesta proposta com a base per a diverses accions:
- Formació del professorat: Organitzar sessions de formació sobre la identificació i l’enfrontament del bullying.
- Conscienciació dels estudiants: Realitzar tallers i campanyes de conscienciació sobre el bullying, incloent-hi activitats que promoguin l’empatia i el respecte cap als altres.
- Suport emocional per a l’alumna afectada: Garantir que l’alumna afectada rebi suport emocional. Això podria incloure sessions individuals amb un conseller o psicòleg escolar per ajudar-la a gestionar els sentiments que emergeixen de ser assetjada.
- Implementació de polítiques antiassetjament: Desenvolupar o reforçar polítiques escolars que clarament condemnin el bullying i estipulin conseqüències per als assetjadors.
En quant a la integració en l’Estratègia digital del centre, aquí teniu algunes idees - Recursos en línia: Crear una secció a la pàgina web del centre dedicada a la prevenció del bullying, on es puguin compartir recursos, articles i vídeos educatius per a estudiants, pares i personal docent.
Projecte BullyZero 4 Empoderament de l’alumnat: compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi aprenentatge
- Com creus que podries aplicar les mesures d’intervenció apreses amb l’alumnat a les aules?
És important començar amb una educació sobre el bullying per a tot l’alumnat. Això pot incloure sessions d’educació emocional i social per ajudar els estudiants a comprendre els efectes del bullying i com respondre-hi de manera adequada, sobretot per promoure la conciència i l’empatia.
- Com podries fer que l’alumnat pogués comprometre’s amb les mesures aplicades?
Una manera efectiva de fomentar el compromís dels alumnes amb les mesures contra el bullying és involucrar-los en el procés i donar-los un paper actiu en la creació d’un entorn escolar segur i respectuós.
- Educació i sensibilització: Proporciona formació sobre el bullying, els seus efectes i com prevenir-lo. Utilitza tallers, xerrades i materials educatius perquè els alumnes entenguin la importància de l’acceptació i el respecte mútu.
- Establiment de normes i expectatives clares: Treballa amb els alumnes per desenvolupar un codi de conducta escolar que inclogui polítiques clares contra el bullying.
- Grups de suport i mediació: Estableix programes de suport i mediació entre iguals perquè els alumnes puguin ajudar-se mútuament a resoldre conflictes i abordar problemes de convivència de manera constructiva.
Continguts digitals: cerca, selecció, creació i modificació de continguts digitals
- Quins materials i eines digitals heu utilitzat per gravar el vídeo i fer la posterior edició d’aquest?
Hem utilitzat els mòbils per gravar i per editar el vídeo l’aplicació digital Filmora.
- Com ha sigut el procés de gravació i edició del vídeo? Quines dificultats heu detectat i com les heu resolt?
Ha estat un procés fluïd ja que ens hem entés totes les integrants del grup a l’hora de treballar. No hem trobat dificutats .
- Quins han estat els materials digitals emprats per a dur a terme el portafolis (presentacions, vídeos, infografies, o qualsevol recurs multimèdia que hagis usat)? Quina eina has utilitzat per crear-lo (Canva, Adobe, Google Sites, Blogger o WordPress, bloc educatiu de l’XTEC). Quines avantatges i desavantatges hi has trobat?
Per crear el portafolis he utilitzat l’eina “Dossier Xtec”. El avantatges que hem trobat és que és una eina molt intuitiva i fàcil d’utilitzar. L’únic desavantatge que podem destacar, és que no tenim una guia per verificar si el muntatge del portafolis és el requerit.
Compromís professional: participació, col·laboració i coordinació professional
- Quina ha estat la teva experiència treballant en equip amb altres docents per realitzar el cas pràctic?
Ha estat una experiència molt positiva, perque tot i que eren trobades per treballar, també han estat moments on hem rigut i em compartit les nostres opiniones i experiències.
- Compartiràs el cas creat amb altres docents? En quins mitjans (per exemple, xarxes professionals en línia de les quals formes part, fòrums de discussió, etc)?
Sí, el compartirem amb els companys i companyes de l’escola mitjançant una plataforma que tenim compartida tot el claustre.
Compromís professional: pràctica reflexiva
- Què creus que has après d’aquesta tercera fase del projecte formatiu? En què t’agradaria aprofundir més?
M’ha proporcionat una comprensió més profunda del bullying i de les estratègies per abordar-lo de manera eficaç. He après sobre els factors de risc i protecció i les intervencions més efectives per prevenir i mitigar aquest comportament.
Una àrea en la qual m’agradaria explorar més és la relació entre el bullying i les noves tecnologies, com ara les xarxes socials i la comunicació en línia. Aprofundir en aquest àmbit pot proporcionar una comprensió més completa del fenomen del bullying en la societat actual i com podem abordar-lo de manera més eficaç.