-Continguts digitals: cerca, selecció, creació i modificació de continguts digitals. Quina ha estat la teva experiència amb l’ús i treball amb el simulador? Com t’has desenvolupat amb aquesta eina? Avaluació i retroacció: analítiques i evidències d’aprenentatge. La meva experiència amb el simulador de casos de bullying ha estat molt enriquidora i educativa. Mitjançant aquesta eina, he pogut conèixer diverses situacions d’assetjament i practicar estratègies d’intervenció.Utilitzant el simulador, he après a reconèixer els diferents tipus d’assetjament i a identificar els seus signes d’alerta.Una de les funcionalitats més útils del simulador ha estat la possibilitat de rebre retroacció immediata sobre les meves decisions i accions. Això m’ha permès reflexionar sobre les meves eleccions i millorar la meva capacitat d’afrontar situacions d’assetjament de manera més efectiva en el futur.
-T’ha semblat una eina útil per comprendre amb més profunditat les dinàmiques que s’estableixen en una situació de bullying? Per què? Compromís professional: pràctica reflexiva. Sí, el simulador de casos de bullying és una eina útil per comprendre més a fons les dinàmiques d’una situació d’assetjament. La interactivitat, la varietat de situacions, la retroacció immediata i la seguretat que ofereix faciliten una comprensió més profunda del tema. Aquesta experiència fomenta el compromís professional a través de la pràctica reflexiva.
-Creus que el treball amb el simulador t’ha permès desenvolupar més competències empàtiques? Quines? Per què? Sí, crec que treballar amb el simulador de casos de bullying m’ha permès desenvolupar més competències empàtiques:
- Empatia amb les víctimes: entendre les seves emocions i experiències i connectar amb els seus sentiments de vulnerabilitat i angoixa.
- Empatia amb els assetjadors: conèixer les motivacions i necessitats dels assetjadors que els porta a realitzar els seus comportaments, aprenent a abordar-los amb empatia i sense judici.
- Empatia amb els observadors: hi ha observadors amb un paper actiu o passiu en l’assetjament. Això m’ha ajudat a comprendre que els testimonis poden influir en la dinàmica de l’assetjament i a intervenir de manera empàtica per ajudar-los a actuar de manera constructiva.
- Empatia amb els professionals implicats: m’ha ajudat a reconèixer la importància de l’empatia amb els professionals implicats. He après a abordar aquestes situacions amb sensibilitat i comprensió, mostrant suport i oferint recursos als afectats.
-Creus que el treball amb el simulador t’ha permès adquirir més habilitats a l’hora d’aplicar mesures d’intervenció apropiades? Quines? Per què? Sí, el treball amb el simulador de casos de bullying m’ha permès adquirir més habilitats a l’hora d’aplicar mesures d’intervenció apropiades.
- Identificació de senyals d’alerta d’una situació d’assetjament.
- Comunicació eficaç amb les parts implicades en l’assetjament: víctimes, assetjadors, observadors i altres membres de la comunitat educativa.
- Gestió de conflictes.
- Aplicació de protocols per afrontar situacions d’assetjament.
- Suport i acompanyament a les víctimes ajudant-les a comprendre els seus drets, trobar recursos i desenvolupar estratègies per afrontar la situació.
-Consideres que el procés i les evidències recollides al simulador han contribuït a que tinguis una major consciència a l’hora de prendre decisions? Creus que la retroacció dels casos t’ha ajudat a entendre el teu estil d’intervenció i les àrees que pots enfortir per intervenir en l’assetjament? Sí, el treball amb el simulador m’ha donat una major consciència en la presa de decisions en situacions d’assetjament. La retroacció dels casos m’ha ajudat a entendre el meu estil d’intervenció i a identificar les àrees que puc millorar.
-En què t’agradaria aprofundir més?
M’agradaria aprofundir més en les següents àrees:
- Tècniques d’assessorament i suport emocional: a les víctimes d’assetjament.
- Gestió de conflictes: mediació i la negociació, per resoldre conflictes de manera constructiva i evitar que es converteixin en situacions d’assetjament.
- Prevenció primària: conèixer estratègies de prevenció primària per crear una cultura escolar que rebutgi l’assetjament i promogui la inclusió, la diversitat i el respecte.
- Col·laboració comunitària: una millor col·laboració amb altres professionals, pares, tutors i membres de la comunitat per abordar l’assetjament.
- Ús de noves tecnologies: Vull estar al dia de les últimes tendències en tecnologia i saber com utilitzar les noves eines i plataformes digitals per prevenir i intervenir en l’assetjament i fer un ús responsable de la tecnologia entre els estudiants.