Disseny d’un sistema d’avaluació amb tecnologies digitals per a l’activitat “Descobrim el nostre futur”:
Nom del sistema: “Avaluació de l’autoconeixement i exploració professional”
Tipus d’avaluació: Diagnòstica, formativa i sumativa.
Objectius d’aprenentatge: (Iguals que els de l’activitat)
- Identificar els seus propis interessos, habilitats i aptituds.
- Conèixer diferents opcions d’estudis i professions.
- Compartir les seves aspiracions amb els companys/es.
Eines digitals:
- Google Forms: Per a la creació d’un qüestionari inicial (diagnòstic) i un qüestionari final (sumatiu). (C:\Users\ncarras9\Desktop\Qüestionari google forms (CDD).docx)
- Padlet: Per a la creació del mural digital col·laboratiu i l’avaluació formativa.
- Rúbrica d’avaluació: Creada pel docent per avaluar la qualitat de la fitxa professional creada a Padlet.
Descripció del sistema:
- Qüestionari inicial (Diagnòstic): Abans de l’activitat, els/les alumnes respondran un qüestionari a Google Forms sobre els seus interessos, habilitats i coneixement de les opcions acadèmiques i professionals. Aquest qüestionari servirà per conèixer el punt de partida de cada alumne.
- Activitat “Descobrim el nostre futur”: Els alumnes realitzaran l’activitat tal com està descrita, incloent-hi el test d’orientació vocacional, l’exploració de la plataforma Educaweb i la creació de la fitxa professional a Padlet.
- Avaluació formativa (Padlet): El docent observarà la participació dels alumnes al mural digital, la qualitat de les fitxes professionals creades i la interacció entre els alumnes. Aquesta informació permetrà al docent identificar possibles dificultats i proporcionar retroalimentació durant el procés.
- Rúbrica d’avaluació (Padlet): El docent utilitzarà una rúbrica per avaluar la fitxa professional de cada alumne a Padlet. La rúbrica inclourà criteris com la claredat de la informació, la presentació, la profunditat de la recerca i la relació amb els resultats del test d’orientació.
- Qüestionari final (Sumatiu): Després de l’activitat, els alumnes respondran un altre qüestionari a Google Forms similar al qüestionari inicial. Això permetrà comparar les respostes i avaluar l’aprenentatge dels alumnes.
Informació sobre el tipus d’avaluació:
- Diagnòstica: El qüestionari inicial permet conèixer els coneixements previs dels alumnes sobre els seus interessos, habilitats i les opcions acadèmiques i professionals.
- Formativa: L’observació de la participació a Padlet i la retroalimentació del docent durant l’activitat permeten orientar l’aprenentatge dels alumnes.
- Sumativa: El qüestionari final i la rúbrica d’avaluació de la fitxa professional a Padlet permeten avaluar l’assoliment dels objectius d’aprenentatge.
Protocol de protecció de dades:
- S’utilitzaran les eines de Google Workspace for Education, que compleixen amb el RGPD i la LOPDGDD.
- Es demanarà el consentiment dels pares o tutors per a la utilització de les dades dels alumnes.
- S’anonimitzaran les dades dels alumnes en la presentació dels resultats.
- S’emmagatzemaran les dades de forma segura a Google Drive.
Avantatges del sistema:
- Combina diferents tipus d’avaluació per obtenir una visió completa de l’aprenentatge dels alumnes.
- Fomenta la participació activa i la reflexió dels alumnes.
- Permet avaluar tant els coneixements com les habilitats dels alumnes.
- Facilita la retroalimentació i l’acompanyament individualitzat.
Aquest sistema d’avaluació permet avaluar l’activitat “Descobrim el nostre futur” de forma integral, utilitzant les tecnologies digitals per obtenir informació sobre l’autoconeixement i l’exploració professional dels alumnes, alhora que es garanteix la protecció de les seves dades.
Deixa un comentari