En aquesta cinquena sessió (final) de la formació, hem parlat de les diverses mesures i suports universals que es poden utilitzar en l’àmbit de l’orientació educativa i l’acció tutorial. En aquesta imatge es troben recollides les més importants:


Hem començat visionant aquests dos vídeos:

Hem fet referència a les competències transversals i als documents que recentment ha publicat el Departament d’Educació amb orientacions per a les quatre que hi ha: https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/educacio-basica/les-competencies-transversals/

Durant la sessió hem fet referència al llibre ¡DUA ahora! de Katie Novak, com una de les referències importants a tenir en compte. D’entre els diferents recursos m’han cridat l’atenció aquells que feien referència al mapa d’empatia i la indagació apreciativa:

Des del Departament d’Educació disposem de la publicació “L’orientació educativa i l’acció tutorial al llarg i en cada una de les etapes educatives i ensenyaments. Aprenentatge i formació continuats” (SCAP): https://xtec.gencat.cat/web/.content/curriculum/orientacioeducativa/Documents/n1.pdf

A l’apartat de dinàmiques m’han agradat els recursos que s’han presentat:

També hem parlat del projecte de convivència, on hem destacat les referències que XTEC posa a disposició:

A la part final hem parlat de les 24 fortaleses de Seligman. Desconeixia aquest concepte i m’ha interessant molt. Hi tinc que aprofundir:

Aquest recurs pot donar idees de com es pot treballar: https://ceice.gva.es/orientados/familiav/descarregues/q%C3%BCestionari%20punts%20_forts.pdf