
En aquesta cinquena sessió (final) de la formació, hem parlat de les diverses mesures i suports universals que es poden utilitzar en l’àmbit de l’orientació educativa i l’acció tutorial. En aquesta imatge es troben recollides les més importants:

Hem començat visionant aquests dos vídeos:
Hem fet referència a les competències transversals i als documents que recentment ha publicat el Departament d’Educació amb orientacions per a les quatre que hi ha: https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/educacio-basica/les-competencies-transversals/
Durant la sessió hem fet referència al llibre ¡DUA ahora! de Katie Novak, com una de les referències importants a tenir en compte. D’entre els diferents recursos m’han cridat l’atenció aquells que feien referència al mapa d’empatia i la indagació apreciativa:
- https://consejoescolar.educacion.navarra.es/web1/wp-content/uploads/2019/12/2261.pdf
- https://www.miriamsubirana.com/
- https://docs.google.com/document/d/1fOEEmZ-j-0G9Dofg9v__2fxVOYqZv9ZG/edit?usp=sharing&ouid=104746744682296114472&rtpof=true&sd=true
- https://www.novakeducation.com/es/udl-now
Des del Departament d’Educació disposem de la publicació “L’orientació educativa i l’acció tutorial al llarg i en cada una de les etapes educatives i ensenyaments. Aprenentatge i formació continuats” (SCAP): https://xtec.gencat.cat/web/.content/curriculum/orientacioeducativa/Documents/n1.pdf
A l’apartat de dinàmiques m’han agradat els recursos que s’han presentat:
- Recull de jocs de Jordi Roca, http://www.xtec.cat/~jroca222/jocs03.htm
- Web Cocinando aprendizajes, https://www.cocinandoaprendizajes.org
- Recull Nati Berguedà, https://natibergada.cat/dinamiques-cohesio-grup/
També hem parlat del projecte de convivència, on hem destacat les referències que XTEC posa a disposició:
- https://xtec.gencat.cat/ca/centres/projeducatiu/convivencia/protocols/
- https://xtec.gencat.cat/ca/centres/projeducatiu/convivencia/recursos/resconflictes/conflicteslleus/
- http://www.xtec.cat/se-conca/Carme%20Boqu%E9.pdf
- https://sites.google.com/xtec.cat/acompanyament-emocional-bages/curmetratges-i-contes
- Activitat “El semàfor de les emocions”: https://drive.google.com/file/d/1wrYECnOzQmFCgN5iMS9dCGQps3EIVG5g/view
A la part final hem parlat de les 24 fortaleses de Seligman. Desconeixia aquest concepte i m’ha interessant molt. Hi tinc que aprofundir:
Aquest recurs pot donar idees de com es pot treballar: https://ceice.gva.es/orientados/familiav/descarregues/q%C3%BCestionari%20punts%20_forts.pdf
Deixa un comentari