
La sessió, dedicada a l’avaluació formativa i formadora, ha començat amb una reflexió al voltant del que ens suggeria aquest vídeo:
Durant la sessió hem fet referència al llibre de John Hattie “Aprendizaje invisible”.
A continuació hem dedicat una part molt important a parlar de la retroacció o retroalimentació:

En aquest punt, és molt important la bona feina que s’està fent des del grup Avaluar per aprendre, de Rosa Sensat:
- https://avaluarperaprendre.cat/recursos-i-referents/retroaccio-i-retroalimentacio-feedback/
- https://avaluarperaprendre.cat/
Seguidament hem parlat de la metacognició, per tal de que l’estudiant pugui fer-se conscient d’allò que està aprenent:

També hem dedicat una estona a tractar el tema dels informes d’avaluació. Ha sortit una idea, al voltant dels tíquets de sortida que m’ha semblat força interessant:
- Tickets de sortida: https://docs.google.com/presentation/d/1pr6KRjpo5d8iCT3mV4iFejXjZCJUGouytt_jK4LHwg0/edit#slide=id.p6
- https://tresorderecursos.com/com-han-de-ser-els-informes-per-a-les-families/
- https://tresorderecursos.com/com-han-de-ser-els-informes-per-a-les-families/ (com han de ser els informes per a les famílies)
Hem visionat vídeo “La papallona de l’Austin”:
La darrera part de la sessió ha estat dedicada al Portafoli o Carpeta d’aprenentatge, i al Diari d’aula. M’han semblat molt interessants aquestes dos diapositives perquè donen moltes idees dels aspectes que s’hi poden incloure. Sovint és un tema que genera molts de dubtes i tenir-ho aquí recollit és de gran ajuda.


Deixa un comentari