Ara fa 5 anys vaig començar a treballar com a docent. M’agrada innovar i crear situacions d´aprenentatge que siguin enriquidores i entretingudes per a l´alumnat. Sempre estic buscant nous recursos i faig tants cursos com puc per aconseguir que els alumnes s’involucren amb el seu aprenentatge utilitzant diferents eines per transmetre els continguts i facilitant-los diferents eines d´expressió i comunicació.

Quan vaig iniciar-me a la professió, una companya em va recomanar utilitzar Kahoot a les meves classes i em vaig adonar que era una manera de comprovar l´assoliment dels aprenentatges dels meus alumnes d´una manera més motivadora.

A partir d´aquell moment em vaig interessar per les noves tecnologies aplicades a educació i vaig començar a fer els cursos que oferia «Cultura Digital». He fet Kudis i Macrokudis de creació de contingut digital, Tecnologies per al Disseny Universal de l´aprenentatge, Jclic, Classroom, Flipped Classroom, cerca i organització de continguts digitals…

Si parlem dels meus punts forts em considero una persona innovadora i creativa que unit amb les meves ganes d´aprendre fa que sempre estigui disposada a continuar treballant per millorar. A partir de la situació viscuda al COVID ens vam veure obligats a utilitzar eines que no teníem ni idea que existien. Llavors em vaig adonar que una altra de les meves virtuts és la capacitat d’adaptació. Amb l´ajuda del centre i la voluntat dels alumnes vaig continuar fent classes i es va aconseguir que tots els estudiants poguessin finalitzar el curs.

Per l’altra banda, sóc conscient que he de millorar en molts aspectes. M´he adonat que és molt important el tema de protecció de dades i la seguretat en l´aula. Les xarxes socials en mans dels joves poden ser un perill ja que no són conscient de tot el que pot ocórrer després d’una interacció a Internet. Per això és important que el professor/a estigui format amb aquest aspecte per poder detectar situacions irregulars. Un dels cursos que m´han semblat interessants és l´itinerari de seguretat i protecció de dades. Un altre aspecte a millorar és saber utilitzar les eines que tinc al moment oportú i poder-les integrar dins la programació didàctica. M´he adonat que tinc molts coneixements relacionats amb les TIC però em resulta difícil saber com i quan aplicar-les. Un dels motius els quals em van portar a fer aquest curs va ser per intentar clarificar/ordenar/integrar les noves tecnologies en el meu dia a dia.

Internet, realitzar cursos i seminaris són una font d´informació, però és molt important saber processar i sintetitzar tota la informació per saber-la utilitzar d´una manera correcta i en el moment necessari.