Aquest segon bloc no m’ha semblat tant interessant com el primer. Potser és perquè hem vist moltes metodologies diferents. M’ha fet la sensació de que no ens donava temps d’aprofundir massa en cap. Amb tot, és bo tenir un recull de les metodologies que ens permeten personalitzar els aprenentatges, com aquest.
De tot el que hem anat veient, m’ha agradat molt la infografia on s’explica quina diferència hi ha entre personalització, diferenciació i individualització:
I tot i que ja ho coneixia per haver-ho treballat en alguna ocasió, m’ha semblat interessant la Pauta de Disseny Universal d’Aprenentatge. Cal tenir-la molt en compte en el moment de dissenyar les activitats d’aprenentatge.
Finalment, també he recollit un seguit d’enllaços que m’han resultat d’interès:
- Enllaç a les guies que han elaborat els Serveis Digitals i Experiència Ciutadana: https://atenciociutadana.gencat.cat/ca/serveis/webs/accessibilitat/Dissenyant-per-laccessibilitat/
- Sites dedicat a l’Aprenentatge cooperatiu: https://sites.google.com/xtec.cat/lestelada-cooperacio/p%C3%A0gina-principal
- ¿Cómo ofrecer alternativas a ejercicios y
actividades con diferentes procesos cognitivos?: https://edea.juntadeandalucia.es/bancorecursos/file/6d215d5c-1983-41e3-80d1-50572b852eb9/1/guia_crea_tu_rea_proyecto_rea_andalucia.zip/tablas_procesos_cognitivos.pdf - La rueda DUA: https://drive.google.com/file/d/1fR6SW5Ig_hd6DhGYiGVq6m-ZDo8r3PCN/view
Deixa un comentari